höstens negativa sidor

Jag fick iväg min dotter väldigt problemfritt idag.
vi förlorade lite tid när vi skulle borsta hennes hår
o upptäckte att borsten var nerkletad med tandkräm.
Tack lillebror säger vi"ler"
Jag kommer hem o märker
att jag är världens mest känsligaste person idag.
Gråter för minsta lilla ..

Och när barn nr 2 ska iväg bara några miuter
efter att ha kommit hem och man ser
att de nya byxorna är alldeles för korta,
o lapparna har redan hunnit tas bort så är det så synd.
Jag hade kunnat byta dem till strl 104.
Men man får hoppas på att lillebror snart kan ha dem.
Tycker bara att det är så synd när danne väl får några nya byxor
så ska de vara för små..
Jag hade provat ett par mjukisbyxor på honom i strl 104.
Men de var så stora i midjan fastän de hade snören..

Han är så liten o smal den pojken.
Men han är lång..O han ahr växt på bra under sommaren.
Så jag står nu i samma sits som jag gjorde när han var
2-3år..Då han hade 92 i byxor o alla var så stora i midjan.
Till slut hittade ajg en modell som funkade.
Men det har jag inte gjort nu.

Köp ett par nya säger nog ni nu.
Jo visst men det är inte bara o handla allt som man vill ha.
Det krävs att man har något att handla med också..
Och det är nog mycket som behövs nu när kylan kommer krypandes.

Okej nästa steg var att leta upp långkalsonger.
Nä då var de som han hade sista delen av förra vintern för korta.
Så nu har han inga långkalsonger heller..


Men turen vände lite när vi upptäckte att han kunde ha dom där ordentliga
byxorna som vi köpte i julklapp till honom förra året.
Dom har han växt i.. Var jätte stora sist vi provade..
Så  det blev bra idag ändå..


Nu ropar mannen på mig.
Den obligatoriska kaffe
stunden är nu..

Han har radion på rätt högt,
är ju någon frågesport varje morgon.
Som han måste följa..


Sa jag att jag var känslig idag?
Hoppas det försvinner.
Orkar inte gråta mer..

Kommentarer
Postat av: Nettan

Skickar styrkekramar...( alice som oxå är smal imidjan..har hittat byxor på kappahl passar perfa..så kika där när du handlar nästa gång) KRAMIS

2009-10-06 @ 11:06:51
Postat av: Jessica

Men lilla gumman då :-( Ibland måste man få vara ledsen och gråta av sig lite. Lindex velourbyxor e ju superbra och de skulle nog passa daniel perfekt med snörning i midjan. Passar ju mina smalfisar bra. Kramar!!

2009-10-06 @ 17:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!