dagen

Jag har känt mig lite ledsen i några dagar nu
men nu känner jag mig glad igen.
Lycklig om man säger så..
Det krävs så lite för att jag ska få tillbaka den där lycko känslan.

För även om man har ett perfekt familj,
är gift o har 3 barn med honom,villa  osv "det ni redan vet"
så finns det andra saker också som gör hur man mår..
Det är viktigt att man har annat också förutom familjen.
Vänner,något man gör själv eller med barnen,kanske ett jobb eller utbildning.
Jag har ju inget jobb som ni vet.Men jag utbildar mig ju.
Inte utbildning som att gå på högskolan eller så.
Utan min utbildning är ju körkortsutbildningen.
Det bästa beslutet som jag har tagit sen vi bestämde oss för att skaffa en 3:e..
Ett barn går inte att jämföra med en utbildning.
Men för mig är att bli klar med körkortet prio 1 förutom mina barn o min man..

Men det får det handla om i ett annAt inlägg.
För detta inlägg skulle handla om annat..
Men det jag blir väldigt sårad av är när jag märker att folk
som jag bryr mig om så mycket.
Stöter bort mig..Som att jag inte är någon vän som man ska vara rädd om.
Eller någon vän överhuvudtaget.

O glad kan jag bli när jag märker
att det bara var tillfälligt.
Att min vänskap kanske är något att ha ändå..

Jag tror att man blir lite extra känslig för saker o ting
som gäller det sociala livet
när man har så begränsat med socialt liv.
Jag menar,jag ha rju inget jobb att gå till om dagarna.
Jag har ju inte den biten avd et sociala livet utan det blir att jag får skapa
ett slags nätverk utan jobb o jobbfester o sånt..

O när man då är ensam om att vilja ha ett socialt liv
utanför familjen så blir det ännu mera begränsat.

Men något jag ska göra är att ta egna iniativ.
Lära mig av andra,som tex en av mina systrar sa:
man kan ju åka själv eller bara med ett av barnen.

Sånt vet man ju men jag gör aldrig det.
O frågan är ju egentligen varför jag inte gör det.
Visst jag gör dagligen något själv med ett av barnen elelr med alla 3..
Eller 2 av dem.John kanske skjutsar men han är sällan med oss in i affären.

O att jag ska ta egna iniativ till att göra saker
om dagarna.Som tex åka till öppna förskolan på östra.
Nu gick det ju inte i måndags eftersom jag hade en körlektion.
Men att man kanske inte helt ska tänka:det hinner jag inte.
Det kan jag inte,det blir för dyrt "osv osv"

Det blir vad man gör det till.
Det behöver inte bli så omständigt av att göra något..
Jag gjorde ju allt själv med barnen i huddinge,
o ibörjan av karlskoga livet.
Då borde jag ju kunna göra sånt nu också tycker man ju..

Nu blir jag ju rätt begränsad när jag inte kan ta bilen själv.
Jag måste ju fråga john om skjuts jämt.
Inte jämt,o inte överallt.
Man kan gå till mycket här i stan.
Men mycket underlättar om jag  kan ta bilen
som ändå står här hemma..

Men någongång inom snar framtid så blir det väl min tur också.
Att vara självständig i den här stan..
Det går ju att leva utan körkort också,även här.
Men det gäller inte mig.för jag kan köra bil,jag ska bara få göra det också..

Undrar varför jag alltid kommer in i samtalsämnet:körkort"
så fort jag skriver något.
Har redan tagit bort en massa som hör till ett annat inlägg.
Kanske för att det är en så viktig grej för mig.


som vanligt så kan jag inte hålla mig till ämnet.
Och det blir för långa inlägg."sorry"


Kommentarer
Postat av: maria

Kom igen nu syrran!



Snart har du ditt körkort. Kämpa på bara.



KRAM på dig lilla syster.



// Maria

2009-10-14 @ 22:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!