skolkatalog

Idag kom vanessas skolkatalog hem i brevlådan..
O jag var riktigt ivrig på att gå igenom den.
4 av mina syskonbarn finns ju med där.
3 av dem var med  av 4 så det var ju bra:-)


O sen kollade vi igenom rävåsens 6års klasser också.
De var minsann indelade i 2 klasser(som det ska vara)
Men de var inte många i klassen.19 i den ena o 24 i den andra tror jag..
I vanessas klass är de 50-51 styckna..
O blir indelade i klasser till våren..
Så   de syntes lite smått.Men det såg inte så trångt ut ändå..

Iallafall så   gick jag igenom rävåsens klasser väldigt noga med vanessa.
O vi  kände igen vanessas kompisar oså.
Ingen från dansen ,det var lite konstigt.
Ingen från rävåsen som dansar på funky kidz bland 6-8års gruppen.
Men de har nog en till 6-8års grupp (kanske) så då är det ju inte så konstigt..
Jag kände igen barn som inte nessa kände igen också,
några är det ju inte så konstigt.
Men  2 av dem pratar hon väldigt ofta om o hon såg dem inte.
Men jag tror att det är lite svårt för en 6åring o kanske
reflektera  till att  iden här skolan så går dom o dom osv..
Det kanske inte kopplar..

Jaja..jag sk iallafall visa henne de som jag såg,
som hon inte såg.så blir hon nog lite förvånad..

I hennEs skolkatalog är det rävåsen,katrinedal
,karlberg f-6
och karlberg 7-9..
Rävåsen ligger centralt o har bara f-3 klasserna..
o katrinedal har mellanstadieklasserna..
O karlberg har alltihop fast i olika byggnader.
6åringarnas klassrum är bredvid 1:orna..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!