effektiv förmiddag

klockan är 10,40
o jag ska snart hämta vanessa..

O sen kl 7 har jag gjort mycket.
förutom frukost fixandet o väcka vanessa o få henne klar
så hon kunde åka till skolan,fick skjuts av john idag
För kl 8 skulle jag fixa min order
till företaget som har hand om alla leveranser
från tupperware försäljningarna-
Så nu är ordern från v 45 inne.
Väldigt sent måste jag väl säga.
För leverans stoppet var kl 9 imorse
o jag skickade iväg den 8,40.

Men jag kunde inte fullfölja den igår
för jag hade inte artikel numrena till kampanjerna
för denna vecka..
Är ju helt ny så jag kan inte ha koll på allt.
Var ju först sjuk i flera dagar
o sen full rulle  under veckan.
O sen ville jag ju slappna av o ha kul
när man väl var i stockholm.
O inte kunde jag ju ha datorn med mig dit.
Så jag riktade in mig på att ringa under
söndagens telefontid.
Men det visade sig bara vara under en timme.
JUst den dagen..
O jag visste väl inte riktigt vad som krävdes av mig
när jag väl ringde..
Var inte bara en sak att hålla reda på;-)
O vem åker runt med alla dessa papper
när man är o hälsar på folk eller handlar mat.
Satt liksom i bilen o skulle gå in till affärn
o handla kvällsmat.
Ja jag kommer väl in i det sen..

Iallafall efter ordern så fixade jag lite.
O sen fick jag ett samtal från min vän jessica.
O efter hennes gulliga samtal så fick
jag ny energi o började rensa
bland johans leksaker..
Blev inte sådär jättestor skillnad
men jag fick med en del bebisleksaker.
O andra musik leksaker som inte låter längre.

Måste ju förbereda plats för alla julklappar för 2009:-)
De måste ju få nya leksaker att leka med,
de växer o får nya intressen .
O det kommer bara mer o mer på leksaks marknaden..
Sen gick jag in till dannes rum o började slänga
lite skräp därifrån.
O rensade lite o fixade där också..

O sen ner med allt till källaren o upp o hämta en stor tvättkorg.
O ner till källarn igen men den tunga tvättkorgen.
O fixade iordning en mörk maskin.

Sen var klockan 10,30 o jag försöker få upp john
ur sängen..Han verkar inte vara lika pigg som jag idag..
Hoppas det blir bättre..Ja han behöver inte bli som mig
o göra allt på engång men bli pigg så han orkar göra något..

NU blir det att stressa på med påklädningar o allt.
O hätma vanessa i skolan.
sen handla o köpa frukt o sånt inför
tisdagens skogsutflykt för henne i skolan.

O sen fixa lunch o sen gå till körskolan.
Börjar klockan 14,00 idag..

Sen kanske jag får lite lugn o ro..
Det märks.
Tar givetvis emot besök från familj/släkt idag
om ni vill.Det är också lugn o ro för mig.
Man får liksom ny energi ..

avslutar med ett kort på nessa från sommaren 2009.



Kommentarer
Postat av: Nettan

STYRKEKRAMAR

2009-11-09 @ 11:33:04
Postat av: Mamma

Låter som en BRA dag för dig Petra. Hoppas den håller i sig hela vackan:)

2009-11-09 @ 12:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!