kärlek

Idag ringde barnens mormor o frågade om
inte barna kunde sova över hos dom någondag.
Hon saknar dem så mycket.
Vi ses väldigt ofta men eftersom
hon älskar dem alla så mycket
så blir ju saknaden rätt stor fort.haha.
O givetvis älskar hon alla sina barnbarn.

Detsamma med barnens morfar
,han saknar dem också väldans fort.

O den där saknaden o kärleken är ju väldans ömsesidig.
Så både john o jag är så glada över att vi
flyttade dom 25 milen så barna
 kan få träffa dem  hur mycket de vill..
Träffa dem varje dag om de skulle vilja det.

O träffa resten av släkten när vi vill.
Kunna åka i väg till någon av
deras mostrar o kusiner
o bara ses..

Det är väl det som kallas för kvalitets liv.
O morföräldrar är ju alltid viktiga för små barn.
Dom är ju viktigaste för de små.
Förutom oss föräldrar  då förståss..


För mig är det så ofattbart hur man
kan välja bort sitt/sina barnbarn.
Säga:Nej du är inte nog viktig för oss.
Ni passar inte in hos oss.
Eller ta de andra barnbarnen före de andra.

Oftstast brukar de som tänker/säger så
ta sitt förnuft till fånga o låta barnet
få kärlek av dem ändå.

För man kan väl aldrig ge för mycket kärlek.
Kärlek för mig är inte o ge saker
hela tiden utan att finnas där.

Kanske när barnen blir lite större
att man hör av sig till dem.
Kanske visar dem att :man tycker att de är speciella.

Men som barn så  hittar man den kärleken
o tryggheten på andra sätt.
Men det är de vuxna som förlorar på det..

För att de är för upptagna för att se
att barnen de inte vill veta av
har vuxit upp o blivit självständiga.
O  helt enkelt inte vet vilka dom där personerna är.

Sen finns det dom som är så fulla av omtänksamhet
o kärlek som kan ta till sig ett barn fastän
de inte är morfar/farfar till det barnet rent biologiskt.
Tar till sig det barnet som det vore äns eget kött o blod.

Det är väldigt bra. Dom personerna har gjort något riktigt bra.
Gett ett barn möjligheten o få en till släkting
som man kan tanka kärlek hos när det behövs.

Så slipper det barnet undra:
varför har inte jag en morfar
när pelle har en..

Pelle säger att han ska till sin morfar.
Vem är min morfar..





Ja det var som vanligt lite tankar o funderingar.
Lite o tänka på när man är mitt uppe i livet.

Nu ska jag ta o fixa mat till mina godingar..
Lägger in en bild på några små söta ........

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Din mamma

Kanske inte så många här på bloggen som alltid förstår vad du menar i dina tankar. Men dom som känner dig VÄL, vet vad du syftar på. Kram familjen!

2009-03-03 @ 21:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!