att bo i villa

Idag var det jättehärligt ute.
Solen sken o man fick en massa vårkänslor.
Jag o barna gick ut o johan sprang i vattenpölarna.
O danne o nessa cyklade,cyklade på sparkcykeln.
Körde på "traktorn" o johan provade o åka på bobby car bilen ..

Tyvärr så är jag så löjlig så jag saknar det där
med att kunna ha dem ute o låta dem leka.
O inte behöva oroa mig för att "snabba"bilen
kommer åkandes på våran väg..

För är det 30väg .
Ja då ska man inte köra i 50..
De  har nog ingen tanke att
 man kan köra på ett litet barn.
De har för bråttom hem för det..

Är väl jag som är för "bortskämd"
med att ha haft det så bra för barnen.
För i radhusområdet där var det helt bilfritt.
Fast tänker jag efter så kunde faktiskt en
o annan bil köra in på gården.
Om de hade storhandlat eller nått sånt.
O på baksidan så kom det ibland bilar.
Så vem försöker man lura,
när man tror att gräset var grönare på andra sidan."LER"

Att äga ett radhus eller en villa som vi gör.
Är ju så underbart.
Man behöver inte bry sig om grannar..
Man kan ligga o sola på gräsmattan
utan att grannarna bryr sig.
Man får liksom göra vad man vill.

Man kan gå o plocka jordgubbar
när man vill.
Inte behöva dela med någon.
Visst är det skönt o bo i hus;-)

Visst längtar man  allt efter sommaren nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!