ang sjukdomar

Det där med o veta att man har smittat folk
med magsjuka gör mig verkligen deppig.
Ska man aldrig kunna gå ut igen o träffa folk
utan att behöva oroa sig för o smitta ner någon.

För det är ju faktiskt så att efter 48 timmar
som man har kräkts eller har haft diarré
så ska man kunna återvända till det normala
livet igen.
Oavsett om man har sjuka barn hemma eller inte.
För de flesta måste ju faktiskt åka o jobba någongång igen..
Alla är ju inte mammalediga som mig ..
Det viktiga är ju ändå att man inte går ut
o träffar folk innan dom timmarna..

Eller att man kan smitta någon
innan man äns har blivit sjuk.
Eller att man kan smitta någon
1-2 veckor efter att man har varit sjuk.

Jag tycker att det här är rätt jobbigt faktiskt.
Det är som att har man haft magsjuka
eller vet om någon som har magsjuka
så ska man inte kunna vistas bland folk..

Så det betyder alltså att man är en smittbärare
hela livet ut..Fy låter ju nästan lika illa
som att man skulle gå runt o smitta folk med HIV.
Eller något annat farligt..

Så med min otur så kan jag aldrig mer träffa
någon ur min släkt eller någon av mina vänner.
Jo mamma,du förstår..
Vi kan inte ses..
För att jag var magsjuk för 1år sen..

Apropå mamma så har varken hon eller Peråke
blivit smittade.O de hade både danne o nessa hemma hos sig.
Ett dygn ,de kom hem några timmar innan de vart sjuka.
O ingen av oss trodde att de skulle bli sjuka när de kom hem.
O då var de verkligen dåliga sen på kvällen.
O jag säger det igen..det har gått flera dagar o de är fortfarande inte sjuka..
O Dom är inte immuna..

Men vem vet,blir de sjuka om en vecka.
Så kan jag stå där åtalad för smitta.
Japp ,jag har smittat dem med

magsjuka..

Nä jag är inte dum i huvudet.
jag är bara trög när jag tänker..

Men ärligt talat,visst är det lite ironiskt..
Lite skrattretande..


Jag lägger till en länk från vårdguiden i sthlm.
Där står det visserligen inget om smitta andra o 48timmar.
Men en bra länk ändå.
http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?ArticleID=3203&C=2420

Kommentarer
Postat av: Carina

Angående de där 48 timam,rna, det är symtomfri man ska ha varit i 48timmar, dvs man ska ha ätit normalt och mått normalt... Så det där med 48timmar efter kräkning lr diarré är inte vad som stämmer, lr ja alla säger ju olika, men jag tycker att man ska ha mått normalt i 48timmar. då är det ju som säkrast, dock kan det aldrig vara helt säkert. Men man behöver ju inte överdriva heller... Man behöver inte ta så hårt på allt.

Vi har klarat sig oss bra trotts alla andra magsjuka jag och Jim. så alla blir ju inte smittade heller...

2009-03-16 @ 10:44:25
Postat av: Kathleen

Hejsan hej snygg blogg du har fått tihih är inte här så ofta men har haft lite tid hemma nu när snuttan varit sjuk och du det är absolut inge du ska ha dåligt samvete för du vet det är inte ditt fel och även om det nu var ni som smitta såå vat man kan ju inte bara gå om kring och vara rädd hela tiden för i så fall skulle man ju typ aldrig kunna gå till öppna eller nåon affär smittan finns ju öveallt och sitta inne hela dagarna är ju typ inte så kul gött att ni mår bättre ha det topp kramizzz

2009-03-16 @ 12:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!