att ha eller att inte ha pool

Vissa saker får bara inte hända..
Men tyvärr händer det ändå att
ett litet barn varje år  ramlar i familjens pool
eller damm o drunknar..

Läs här så förstår ni vart jag
får inspiration till detta inlägg:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5498003.ab


Detta är anledningen till varför vi
inte har någon slags pool hemma..
Vi har ingen badbassäng alls hemma...
Jobbigt i värmen kan man tycka,
men med 3 småbarn hemma
så är det det klokaste vi kan göra.

Att INTE köpa hem en pool.
För även om stegen är borta
så kan barnen ramla i vattnet.
O även om de har pool skydd på
så kan det hända saker..

För i en 1½årings liv finns det inga faror..
De kan ställa sig på en stol o ta upp armarna
o bara falla från stolen o tar förgivet att man tar emot.
Med andra ord.
De är inte rädda av sig.De lever i NUET.

Inte äns den ansvarsfullaste 6åringen kan vara 100procent säker.
För tänk om de får för sig att gå o bada utan mamma/pappa.
Det händer ju ingenting..hoppsan..

Jag är inte perfekt ,långt ifrån.
O jag kan förstå dem som har en pool hemma.
För det är ju så vansinnigt mysigt.
Men vi skulle aldrig vilja ha det så..
Mina barn  kan ta sig ut på tomten
fastän vi har stängt dörren.
Man kan låsa om sig.
Men mina barn kan komma ut ändå..

Ja det var inte meningen o predika
om hur "duktiga" vi är o hur dåliga
o ansvarslösa andra är.

Alla vet ju hur det funkar i deras familjer.
O alla känner förhopningsvis sina barn så väl.
Men jag personligen kan inte säga
att just mitt barn ALDRIG skulle gå  i närheten
av poolen/bassängen..
För även om stegen är borta
så kan de ta en stol o klättra i.
Jag lovar westermarks barnen de kan.
O kan de så kan andra barn..
Varken 1åringar eller 4åringar
kan se faran så väl så de
i leken förstår den riktiga faran.

Vaddå ,jag skulle ju bara känna om vattnet var varmt?
Men min badring ligger ju här,
o den skulle jag ta upp.

Ja barn har många ursäkter.
Barn är barn.
O de gör fel, hur underbara de än är.
Så kan de göra fel.

Jag kände att jag behövde få ur mig detta.

ps: hoppas verkligen att denna lilla 1åring
klarar sig o inte får några men.
Dom där små obevakade ögonblicken
är tyvärr så lätta att det sker.
Man är ju bara en människa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!