Klockan är ...

Klockan är 20.09 o jag har knappt hunnit varva ner än.
Jag orkar inte med detta tempo.
Det är verkligen full rulle hela tiden.
Barna kan inte ha kompisar här till 19,30 det funkar inte.
Kl 20 ska vanessa sova. O hon måste ju få varva ner lite.



O på lördag har vi dopet,det ska bli så himlans mysigt.
Men det är ju lite o fixa innan dess också.
Johns kompis Anders kommer på fredag
o då ska det vara städat här hemma.
Inte för att han bryr sig hur det ser ut hos oss.
Han är ju så van,men nu är det ju ändå rätt  långt emellan oss
o han behöver sova kvar.
Så då vill man ju ha det lite undanplockat.
O det kan ju hända att man behöver ha det städat
på själva dopdagen.


Städningen är inget problem
det är bara det att man ska hinna.
Hinna prata vuxna emellan utan att barna avbryter
Hinna baka,hinna prata om vad de ska ha på sig.
Hinna andas.

 

Folk kanske tänker,ja men du är ju mammaledig du har väl all tid i världen.
Men jag tror faktiskt inte att jag har så mycket mera tid.
inte under vissa dagar.
För dom som åker o lämnar barna kl 8
o åker till jobbet.
De har allt undanplockat o sen kommer de hem i ett städat hem.

Vi som är hemma får ju plocka,plocka ,plocka..

O saker tas fram hela tiden för de måste ju få röra sig

o leka med sina saker..

Så man hinner aldrig få det fint,för det blir så snabbt stökigt igen.

 

Jag är så glad över att barna har så mycket kompisar o aktiviteter
men även om jag bara är hemma så har jag också mitt liv.
Det verkar inte folk förstå.

Johan är i en så jobbig period nu.
Han slänger allt som han hittar.
så nattar man vanessa o han är med ja då åker ju henens smyckeskrin i golvet.
O kollar man inte till honom så är hela golvet full med småsaker.
Pusselbitar o allt vad det nu kan vara.
Så man behöver inte ha ett fulltids jobb för att vara stressad.


Sen får ni säga vad ni vill men jag orkar INTE ha den pressen på mig
att jag MÅSTE uppdatera hela dagarna.
Ibland är det kul men ärligt talat.jag orkar inte.
Jag har 3barn o en villa att ta hand om.
O framförallt jag måste tänka på mig själv lite.

Men ni får gärna fortsätta besöka mig fastän jag har ett  liv utanför datorn."ler"

Givetvis kommer jag att fortsätta uppdatera,i den mån jag hinner.

Så det kanske inte blir 5 inlägg på en dag utan bara 2..eller 7 någon annandag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!