lite av varje


Sådär så har jag  tvättat o donat i tvättstugan

o en del av julsakerna försvinner nu..

O så har jag bytt batterier i  några av johans leksaker..

Så nu lär han bli glad sen när han vaknar,

han har väl saknat o leka med dom..

De låter rätt roligt:-)

O så har kidzen badat i badbaljan..

Ja jag vet det är värdelöst o inte ha något badkar..

Vi har hela tvättstugan där vi skulle kunna inreda till ett jättefint badrum..

Eller ha ett stort badkar  där o tvättmaskinen o all tvätt på andra sidan av rummet.

Men det får bli något som vi får sikta in oss på någongång

när vi  har så gott om stålar så vi inte vet vart vi ska göra av dom..

Drömma kan man ju alltid;-)

Men man blir rätt bra bitter när man vet hur fint det skulle kunna bli..

Men är den ena sjukskriven o den andra mammaledig så

är det inte sådär jätte lätt o köpa ett badkar för 10 000kr  hur som helst....

Visst,det sägs att det är lätt o spara pengar..

Men  då ska man också kanske ha så man kan lägga undan några tusen varje månad..

Sen är det  också så att det är svårt o veta vad man bör prioritera..

Helst vill man göra om allt,nä inte allt det vore till  att överdriva,

Så fult är det inte här hemma..

Det är badrummet o vardagsrummet som jag vill fixa till.

Men de flesta familjer tycks  betala alla räkningar utan att behöva bry sig..

O  sen ändå kunna köpa allt de hittar i möbelaffärerna..

Ja somliga har det bra..Men jag tror att det kan vara rätt nyttigt också

att inte alltid kunna köpa allt som man vill ha..

Försöker intala mig det iallafall..

Jag ska inte klaga,jag gör ju det jag vill göra..Eller  nått..

När vet man förresten att man gör det man vill göra.

ps: o så får man ju inte glömma bort att jag håller på med körkortet
 o det kostar ju några tusen i månaden ibland mer..



Lägger in ett kort på Johan då han klättrar
uppför stegen  till vanessas säng i sälen..
Han fick väldans röda ögon på detta kort.inte så vackert direkt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!