idag

Idag är det lördag  o helg.mysigt.
Ska till affären snart o handla till dagens bak..
Sen tar vi dagen som den kommer.
Kanske får sms om vilka som kommer o inte på dopet.
Ett har jag fått nu iallafall.
Tror ärligt talat att jag inte kommer få några fler svar.
Men det får stå för dem,då vet jag det i fortsättningen.
Då behöver man aldrig undra om man borde bjuda dem eller inte.
För man ska inte ta det som självklart att man får en inbjudan.
Men jag vet flera som har blivit så glada över att ha blivit bjudna.
Det känns kul att höra.
Är inte så jättespeciellt kanske med dop ,
det är ju inte alls samma sak som att man skulle bjuda till bröllop.
Men ändå,det är viktigt för oss.
Eftersom vi vill att alla våra 3 barn ska få samma möjligheter.
Möjligheten att bli döpt som sina syskon.
Även om det är i senaste laget,är ju oftast ritkigt små bebisar som döps.
Men någongång ska man väl göra ett undantag.
O jag tror inte att det spelar någon roll
om han får ha en dopklänning på sig eller något annat fint.
Men visst är dopklänning en typiskt symbol för dop,
men vi f¨år göra det bästa av det.
Sen är vi lite små oroliga över hur det blir med själva
dop ceremonin. Johan vill inte alltid att man ska hålla honom.
Men man får ta det som det kommer..
Precis som om han hade varit liten parvel.
Nä nu ska jag göra mig iordning för att handla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!