facebook

Okej nu ska det skrivas om facebook..

Det händer inte så ofta..

Men  svenskar är så konstiga..

Meningen med facebook vad jag ahr fattat det som iallafall,är att man ska ta kontakt med folk

som man någon gång har känt..

Kan vara en gammal granne från 1800 talet (oj är jag så gammal)

Eller en gammal barndomsvän...

Man kan väl tycka  att det är konstigt att man helt plötsligt ska ha varann på listan

när man inte har pratat med varann på 10 år..

Men man tappar oftast kontakten,o jag är sån numera att jag knappt vet vem jag är osams med..

För enligt mig så är vi inte osams längre,,

Det har gått så lång tid,o det har hänt så mycket under den tiden..

Oavsett om det var för 5 år sen eller för 15 år sen..

Jag ältar inte sånt.. Alla tycker inte likadant har jag märkt,o det är ju inte så konstigt..

Men för mig får folk gärna lägga till mig om man engång i tiden har känt mig..

Okej jag kan neka om det skulle vara någon väldans obehaglig person..

Men det har jag svårt o tänka mig att det skulle vara..

O  har man engång pratats vid på msn eller mailat varann några gånger

så kan det hända att man har den kontakten kvar..

Jag vet inte hur ofta ni rensar bland eran kontaktlista..

Men jag gör det väldans sällan..

Förut i tiden kunde jag blocka någon på msn o så..

Men det är inte säkert att det raderades från hotmail listan..

Det är 2 olika listor,om ni förstår mitt invecklade inlägg.

Men det hör till samma,men en lista  på msn där pratar man med varann..

O så har man hotmail listan där alla kontakternas mailadresser sparas..

O anledningen till att detta ämne dras upp är att vi svenskar är så rädda för nya kontakter..

Nej fy ,den där människan känner jag inte igen..

Det är bäst o maila henne om att hon har gjort ett stort misstag..

Men personerna godkänner oftast vännerförfrågan ,som oftast har skickats automatiskt..

O sen mailar dom mig..

För att beskriva det lite mer noggrant så kan man skriva in sina uppgifter om msn

på facebook o så vips har man msn listan där..

O då kan man  se vilka som har facebook,o vilka man har på listan redan..

O vilka som inte har men borde ha facebook..

O så skickas det till alla som inte har ett konto..

O så skickas det(om man godkänner det) en vännerförfrågan till dem som har facebook

o som man inte är vän med än..

Så därför kan man då få vännerförfrågan eller mail av dem som man inte har pratat med på länge..

Man har helt enkelt glömt bort den personen..

Jag har ju haft mitt hotmailkonto sen daniel föddes,så det har ju blivit en del kontakter..

O det hotmailkontot som jag hade innan ja det är ju helt väck..

Det är en annan historia..

Men så är det..

O skulle man skicka en vänenrförfrågan till någon från utlandet

så blir de så glada.. Thanks for the add  säger de bara o ler..

Vi svenskar säger:Känner jag verkligen dig?!!!!!

Lite skillnad där eller hur!!!

tjabba


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!