till alla

Jag är bara en människa.
Jag får kritik för hur jag är
av alla,ingen blir nöjd med vad jag gör.
Jag måste få vara den jag är.
Mina vänner kritiserar mig
Det spelar ingen roll vad jag gör,inget duger.
O så fortsätter det.
Jag ska vara alla till lags hela tiden.
Vem orkar.
Det här är min blogg,o jag skriver ur min perspektiv.

Jag trodde att man skulle få vara som man vill
inte vara någon som alla andra vill att jag ska vara.
För om jag rättar mig hela tiden efter folk
hur ska jag då veta efter ett tag vem jag ska vara,,

Varför inte få vara den jag är.
O så får de som accepterar mig
tillhöra min omgivning
o de som inte alls tycker om mig
kan vara någon annanstans.

Jag avreagerar mig inte alls mot mina barn.
De är ju hur lugna o glada som bara den här hemma.

Jag trodde att man hade sin blogg för att skriva
sina egna tankar o funderingar.
Men jag kanske hade fel.

Man kanske måste skriva på ett sätt så ingen tror att man är trött.
O göra vardagen finare än vad den är.
Varför ljuga.

Det står ju klart o tydligt att det är pwestermarks blogg.

Man behöver inte försvara mina barn.
De far inte illa på något sätt alls.
oavsett om de gör något på dagarna eller inte.

O om jag nu mot förmodan åker någonstans imorgon
eller har henne på dagis under förmiddagen
är det också fel då eller?

Måste hon enligt er stanna hemma från dagis bara för att hon var med mig i en affär idag?
visst gärna för mig. men nu är det så att jag har valt 3 timmars för henne.

O hon säger själv till när det blir för mycket för henne.
När hon inte orkar,o vi är inte direkt blinda heller för den delen..
Vi ser o märker när hon är trött.

Man blev ju inte 3barnsmor över en natt direkt.
så man har ju lärt sig se alla signaler..

Men om hon nu vore så himlans trött o grinig pga att ha varit ute
så varför är hon då jätteglad o dansar till musik just nu?
Borde hon då inte vara trött fortfarande..

Eller är det också fel?

Visst ska man kunna ta tips o råd.
Men just nu orkar jag ärligt talat inte höra av alla hur jag ska bete mig.
För det räcker att alla andra påpekar hur himla fel jag är hela tiden.
Att jag har fel kläder på mig,att jag är sån,gör så,gör inte så,
ringer inte tillräckligt ofta ,jag är för tjock, osv.

Så jag ber er Låt mig vara Petra.
o inte någon robot som alla ska styra.

Om ni låter mig vara den jag är
Så ska ni få slippa höra mig gnälla
över mina barn.
För det var inte de jag gnällde över
utan över situationen..

Sen så tycker inte jag att man ska kommentera hemligt.
Jag tycker att man ska stå för sina åsikter o skriva ett namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!