snål?

Det pratas väldigt mycket om Lek o buslandet här istan.
För min del så är sånna ställen inte något nytt.
Även om jag aldrig har varit just på lek o buslandet.

Som stockholmare så åkte jag o barna till olika ställen
så som Barnadiset,Lekslottet o så åkte hela familjen till
Andys Lekland i Sickla.

Jag upplevde det aldrig som dyrt när jag var där
o hade kul med barnen.
Vi åt ju alltid något där eller fikade.
Man får oftast inte ta med mat dit.
O vi är mer "köpa där" familjen..

Men nu när man bor här i stan.
Så känns det helt plötsligt rätt dyrt
o åka till Lek o Buslandet.

För det kostar 100kronor per barn över 1år.
O som ni vet så har jag 3 styckna över 1år..
Det blir alltså 300kr plus all mat..
ja 500 spänn..
Att käka ute för 200 spänn hela familjen
är inget ovanligt.

Men att betala 300spänn för 3 timmars lek.
Känns inte för mig så jätteviktigt.

Man får tycka att jag är snål.
O kanske lite tråkig.

För jag gjorde allt sånt förut i tiden
så jag vet att jag kan om jag vill..

Men i stockholm har man andra förutsättningar
o åka kommunalt.
Man åker gratis med barnvagn..
O man kommer överallt.
Man kan ta en buss,ta sen pendeltåget
o sen tunnelbanan o så vips är man i Gröna Lund eller nått.

Pendeltågen kostar ju lite,kan det kosta 40 kronor eller nått.
Jag kommer inte ihåg.haha

Men visst kan man ta bilen till örebro
för att gå på lek o buslandet o sen vara en såndär hipp mamma.
Men just nu är det inte så viktigt för oss med sånna aktiviteter.

För som ni redan vet så har ju Vanessa redan en massa o göra.
O lek o bus land efter en dag på dagis,
är inte lockande..
O på helgen har vi annat för oss.

Så det får  bli ett besök till sommaren
då Vanessa kanske skulle uppskatta
ett sånt besök lite mer..

Men där har vi ett barn,vi har ju också Danne.
O han längtar till lek o buslandet.
Men man kan ju inte välja ett barn bara när man har 3..
Eller jo visst ska man kunna göra olika saker med dem.
Men när det skiljer 2 år mellan dem så
är  de oftast intresserade av att följa med båda två..

Men snål vill jag nog inte kalla mig som sagt.
Snarare ekonomisk.o tråkig kanske vissa kan tycka.

Jag jämförde iallafall Lekslottet o Lek o Buslandet.
Deras priser ,o i tullinge kostar det 60kronor för pojkarna o gå in.
O 90 kronor(100 på helgen o lov) för vanessa.

O på lek o buslandet 100 kronor per barn över 1år..

Men visst vill jag o danne allt bra gärna besöka stället snart..

Ja detta var lite mer tankar  från mig..

Så lite åsikter nu,
ser ni fram emot att betala 300 kronor för lek o buslandet?

Eller kollar jag priset lite mycket nu?

Inga person angrepp nu utan bara åsikte om det är
billigt,dyrt,vanigt pris, ja sånna åsikter..

Jag förstår att ni med 1-2 barn åker dit ofta,
för det är ju ett väldans populärt ställe ändå..

O kan man betala 200 kronor så kan man väl betala 300 kronor eller?

Jag är fundersam..


ps:jag vill inte ha några anonyma svar..
de får jag bara rysningar av"ler stort"
O anonym ska man inte vara,
när man skriver sin åsikt om någonting..
anser jag.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är ganska dyrt. Här kostar de mer per barn...

Ca 300kr per barn tror jag de var.. Snacka om dyrt.

Skit i att åka dit.

Använd pengarna på att åka till Stockholm och deras roliga saker när de finns tid.

Många kramar Jenny

2009-02-25 @ 12:40:31
Postat av: Jenny

Rättelse: Samma pris här per barn med.

Sjukt dyrt.

Kramar Jenny

2009-02-25 @ 18:43:31
Postat av: jessica

tycker jag också. Fööra gången betalade vi inte för Kevvan men nästa gång måste vi det, och sen som du säger mat också då drar det iväg.

2009-02-26 @ 11:47:31
URL: http://Det är DYRT

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!