så bra skrivet

Jga läste precis ett inlägg från Sarassplace.
LÄnk kommer här:
http://sarassplace.blogg.se/2009/february/utkast-jag-har.html?_tmp=9ffef4db1a06d7f5528c7ddaf7ae272ca873b

Det var om lite tänkvärda ord.
O jag tycker att det var så bra skrivet.
Hon skriver om hur det är o vara ungdom
och mycket av det hör till vuxenvärlden också tyvärr.

Det där med att man ska ha vänner
 som tycker om en som man är,
o att vänner som bara kritiserar
 en hela tiden ska man byta bort osv..

O så skriver hon en hel de om självförtroendet.
O att man lätt kan vara annorlunda för att
människorna i äns omgivning tar för givet att man ska vara så.

Det känner jag igen så himlans bra.
Så tex om en körlärare tar förgivet
att man inte kan köra.
Ja då råkar det tyvärr bli
så att man kanske inte alls kör så bra den dagen.
Hoppsan så fick läraren rätt.

Eller som lillasyster i familjen så tar ju syskonen förgivet
att man ska vara den där lilla som inte fattar något.
Ja tyvärr så får de ju rätt också..

Sen att lillasystern kanske
 är himlans smart
i en annat sällskap/omgivning
ja det tänker man nog inte på."ler stort"


Jag skriver med en nypa humor
så jag är inte så jätteallvarlig när jag skriver.
Bara lite"ler"

Men tyvärr är det ju så att man är olika med olika personer.
Med vissa kanske man är helt tyst o inte vågar öppna munnen
förrän de har gått o då kommer man på allt som man  hade kunnat säga.
Eller velat säga.

O med vissa så är man den där jobbiga personen
hur man än gör o beter sig.
För att de förväntar sig att man ska vara så..

Träffar man en person för första gången
så kan man börja om lite.
Man kan välja vad man vill att de ska veta om en.
Vill man att de ska tycka att man är trevlig
ja då visar man sig  så..

Sen kan det ju också vara så att man inte alls har något val
att man träffar någon person
när man helst av allt skulle vilja gömma sig under jorden.
För att man helt enkelt inte mår så bra eller änner sig grinig
så de får en helt annan uppfattning om en vad man hade velat..

Lika mycket babbel som vanligt från mig.
Och som vanligt så syftar jag inte på någon alls.
Utan det är bara en miljontals tankar som kommer fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!