rutiner

Sitter numera ofta o tänker..
Om hur allt vbar förut o hur allt är nu.
Inte så bra alla gånger
För det är så lätt att man låser sig i tron om
att allt var så mycket roligare o bättre förut.

Man kan inte förvänta sig att allt ska vara som vanligt.
Om en familj flyttar 25 mil så är det inte så självklart
att allt är som det har varit(tar det som ett exempel rent allmänt)

O kanske är det så att meningen med flytten var att man skulle
förändra sig lite.
Få börja om lite,nu vart  det för våran del inte helt problemfritt.
Men allt håller på o löser sig,allt får ha sin tid.

Men något jag saknar är dom där små men viktiga sakerna
i äns vardag,att barnen o jag sätter oss o läser en stund.
Att jag tar o plockar fram ite frukt o så har vi fruktstund.
Eller att vi tar fram sångboken(någon av dem)
o sätter sig  i soffan eller i köket o sjunger lite..

Kanske kan man inte ta det förgivet att allt ska vara som förut.
Kanske måste man acceptera förändringarna..
O vara glad för hur det är nu,se dagen som den är.

För vi är 5 personer som älskar o stöttar varann i vått o torrt.
O oavsett om vi tar en liten fruktstund med barna eller läser en bok
så är vi alltid tillsammans som en familj,

O att ta dagen som den kommer är rätt härligt.
Oavsett om man bor i stockholm
eller i en mindre ort.
Eller om man är en vuxen eller 2 vuxna hemma om dagarna.

Att bo istockholm tex ger ju mer chanser att göra olika saker varje dag.
Men en mindre stad har också sina fördelar .

Det viktiga är nog oavsett vart man bor,
att man har ett rikt kontaktnät när man går hemma.
Att man kan sms:a någon lite då o då.
Kanske ringa en vän eller någon i familjen/släkten.

Att man inte känner sig ensam.
Men ensam är det svårt o känna
när man har vänner o familj som finns där för en..

Jag vill bara förtydliga att detta inlägg
är inte skrivet som ett gnäll eller
som att jag mår dåligt eller är otacksam för något.

Utan mer som ett bevis på hur djup jag är.
O även om jag kan skriva så djupa inlägg
så är jag glad när jag skriver.
O viktigast av allt ,jag är lycklig.
För att man har det som man har.
O de förutsättningarna man har..

Kram på er!!!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

svar från min sida...njaa jag ser mig inte smal!! Men jag ska bli. =)

Skulle vilja skriva att ni borde bo nära mig..men då är jag självisk!!!! Bara för jag vill vara med er..=( puss på dig

2009-02-18 @ 12:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!