något tragiskt

Måste bara skriva av mig lite..

Egentligen så vet jag inte så mycket om det ,
men det som har hänt är så hemskt.

Hur kan folk vara så nonchalanta o bara strunta
i en person som är helt beroende av hjälp.

Hur kan man leva med det samvetet att
pga den personen (antar jag) så
lever den personen inte längre.

Jag blir så ledsen,
jag visste vem han var.
Har sett honom ibland,.
Sett kort på honom.
Har hört så gott om honom.
Jag känner några
som känner o har jobbat med honom.

O jag blir så ledsen för deras slarv.
Hur kan man ta ansvar för en annan människas liv
när man inte har något samvete.

Hela min släkt är full av sjuksköterskor,undersköterskor,
fd ambulans personal,sjukgymnast you name it..

O  alla dem tar ett ansvar när de jobbar inom vården.
Ett ansvar,att sköta om en skadad eller inneboende
på ett sjukhem på bästa sätt.

Den här personen hade antagligen halva sitt liv framför sig.
O så klantar folk till det.
Stackars den som kom o fick se allt det här.
Vilken chock han/hon måste ha fått.

För sånt här får inte hända,
sånt här var inte väntat.

Jag hoppas att detta leder till skärpta regler
inom vården.
Tragiskt bara att något sånt här
ska behöva hända.
Särskilt i våran stad..

Ta hand om er ,o speciellt ta hand om varann.
Hör av er till folk som ni tycker om.
Man kan aldrig vara för omtänksam.

Jag ska iallafall snart
till någon som jag tycker mycket om.

läs här
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article4489184.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!