Längtan

Jag avundas er som har ett jobb att gå till ibland..
fy fan va gött det vore o kunna åka iväg någonstans.
Slippa familjen några timmar.
Det behöver inte vara ett jobb kanske.
Men hur kul är det o behöva ha
 med sig ett kaxigt eller gnälligt barn hela tiden.
Visst jag får skylla mig själv som tar med mig dom,
för de kan ju vara hemma med deras pappa.

Jag orkar inte se allt som behöver göras i hemmet
varje dag,även om jag är borta en timme så
är det ju fortfarande likadant.
Så jag behöver väl vara hemma för att
det ska bli fint i huset men orka.

Jag är just nu så riktigt trött
på att aldrig få lugn o ro.
KOm precis hem från stan.
Jag o vanessa gick till h&m.
O hon var ju så kaxig o jobbig.
Jag var helt slut när jag kom till bilen.
O vi fick åka hem.

Jag vill kunna gå omkring
o strosa runt i affärerna i lugn o ro.
Så jag får väl sluta att ta med henne
när jag ska ha något till mig själv.

O hemma ja där måste man hela tiden
vara på sin vakt så inte johan slänger sönder
något från soffan eller håller
på för mycket i köket.

Att jag gnäller på barnen är för mig en varningssignal.
För jag gnäller väldigt sällan på mina barn.
Så det här bevisar bara att jag behöver göra något eget ibland.
Utan familjen.
Bara vara jag.
Slappna av o ha kul.

Men jag har nog inte så många
som jag kan umgås med utan barn.
De flesta vill ju ha med sina barn.
O det är ju en självklarhet
men kanske kunna gå på bio ihop

Eller åka o simma.
Men visst då kommer det ju det där
att det vore så mysigt o ha med en liten plutt också.
Så det beror ju på lite vad man gör.

Så vill ni hitta på något
vad som helst
så hojta till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!