det där med kalas

Nu ska jag årata om en sak som jag har tänkt på lite.
O det blev mer under gårdagen..

Det här är inte mot en person utan hur det är.
 Och man ska ju kunna prata om vissa ämnen i en blogg också
utan att vara sur,irriterad,ledsen.
Rent allmänt o att det kan vara intressant när man tar upp saker på en blogg..
Så nu vet ni varför..
Lite jobbigt attbehöva förklara sig innan man äns har skrivit något men det är nog lika bra..


Iallafall om kalas:
Vi är sånna som så gärna vill fira våra närmaste.
Det kan vara våra syskon,syskonbarn,föräldrar ,ja de närmaste..
Vännerna i stockholm träffar man så sällan så de hinner man inte gratta längre,
o det är ju inte det roligaste direkt.Men vad gör man när man bor så långt ifrån varann.
O man knappt aldrig får tillfälle o ses..Men jag saknar er:-)

Sen har man dem som man alltid har firat.
Hur stor familjerna än har blivit,hur vi än har bott.
Vi har alltid firat dem,o vissa kan vi nu fira lättare o
komma på fler kalas eftersom vi bor närmare..

Men en sak som verkar ha blivit så känsligt är
när vi frågar:ska ni ha något kalas?
Du var väl på kalas där nyss,varför fick inte vi veta något?
Det blir sånna tiger försvar.
Det är inget viktigt o fira henne/honom.
Ni behöver inte äns säga grattis..
Man står där o funderar:vad har man gjort?
o varför inte?
Man blir lite ställd..O lite sårad..
Eftersom vissa betyder så mycket för oss..
O andra kanske säger:ja men vi/ni firar ju bara när det är jämnt.

Men kan man inte få fira dem som fyller om man vill det.
Jag förstår mycket väl att det blir dyrt om man åker överallt o firar alla.
Men man kan ju bjuda/komma på kalaset.O kanske ge något litet symboliskt..

För det är ju ändå väldigt mysigt med kalas.
O vi som inte jobbar heltid för oss kanske det blir vårat sätt o träffa lite folk.
Eller kanske få träffa vänner/släkt.Ja det finns många anledningar till varför man vill fira..
Att barnen ska få en sammanhållning med sina kusiner o mostrar/faster ja vad det nu kan vara..
För sånt tycker jag är viktigt.
Att mina barn får känna att vi får fira dom,att vi också får komma osv..

Vi är mitt uppe i julklappsinköpen men ändå är vi måna om våra nära.
Sånna är vi ,vi vill inte verka märkvärdiga.
O tror att vi är viktigast för folk.Utan vi vill bara träffa dem/er..

Kanske ska man ta det som det kommer i fortsättningen.
O inte bry sig så mycket.
Men få säga grattis på en födelsedag borde man ju få.

O vill man att vi kommer på kalas så får man bjuda in oss.
Man behöver inte ha inbjudningskort,Det räcker gott o väl
att lämna ett sms,ett inlägg på facebook,ringa oss,maila oss,
skriva på msn osv.Bara vi får veta at vi kan komma och när..

Så får jag ändra på mig o inte kolla på paket flera månader innan.haha"ler"
Men vad gör man när man är så omtänksam o är så mån om de närmaste..
o som jag har sagt, har man alltid grattat vissa så kanske man planerar in det lite.
Man vet alla datum osv.O är man osäker på just det datumet men vet månaden
så är det inte hela världen utan då kan man fråga.
Bara man inte missar det.då är det lite pinsamt.

Oj fyllde du år i fredags..
Ojdå nä men jag är så upptagen nuförtiden
med facebook så jag glömde bort dig."iett skämt inget gnäll"

Detta var inte menat som ett gnäll eller bittert inlägg,
vet att jag uppfattas som gnällig av vissa.
Men det var bara rent allmänt o man måste skriva om något.
Sålänge man skrattar lite emellanåt så är det väl okej?"ler"

För jag är glad när jag skriver detta,inte sur,inte gnällig.
Bara glad men tänker.
Jag är en tänkare så det är omöjligt o låta bli o tänka på saker"ler"

Men nu ska jag släppa det här  o rikta in mig på veckans födelsedagar.
O de som ska firas nämaste  tiden..

Kommentarer
Postat av: Linda

Förstår precis hur du menar...

I morgon klockan 16 blir det kalas i alla fall :-))

Och jag ska "chocka till" det med lite hembakt..hehe...Jag vet att Vanessa gillade mina kokos kakor sist så imorgon ska jag ladda upp med många sånna...

2009-12-01 @ 14:18:28
URL: http://www.metrobloggen.se/esmerallda
Postat av: Nettan

HALLLÅ=) jag fyller snart=) ni är jättevälkomna=) kraamis

2009-12-01 @ 15:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!