regnig förmiddag

Idag regnar det o jag hade sån tur att
jag hade bestämt med john redan igår kväll.
Att han skulle gå upp o skjutsa vanessa imorse.
Hon går upp 7 på morgonen ,gärna lite tidigare..
O börjar 8..
Gick väl inte lika bra som om jag skulle ha tagit henne.
Hon är inte lika seg när jag tar henne o inte lika sur start..
Men det gäller att ha tålamord så blir allt bra.

Så än sålänge så har jag sluppit (fel ordval jag vet)
gå i regnet.Den förberedande mamman(jag)
hade redan lagt regnkläder i hennes korg i skolan.
Så vi var förberedda på regniga dagar..
Sen är de inte ute på samma sätt i skolan
som på dagis. Men det är bra att det finns tillhands..

Så idag vart det gummistövlar på,
o ryggsäcken hade jag förberett med dagens frukt.
Dagens frukt blir kiwi som jag  har skärt,
o så har jag lagt ner en sked o en servett.
Allt för att det bara ska vara att sätta sig
o äta frukten när det är dags i skolan.

Det känns så kul att vanessa går i skolan nu.
O hon är precis där hon ska vara..
Hon önskar att hon skulle få vara kvar där någon timme till.
Men jag tror inte att det går när båda
hennes föräldrar  är hemma om dagarna..
Det är ju isånna fall ifall skolan anser att hon skulle ha behov av det.
Om hon kanske missar något roligt eller kanske har svårt med något.
Hon är ju med på det viktigaste ..

O hon går så stolt med sin fina ryggsäck genom skolgården.
Det bara lyser om henne..
Kan man göra något annat när hela skolan kryllar av massor med barn.haha
De är 50 barn i klassen så hon har
säkert fullt upp att lära känna alla barn..
Men de är indelade i 4grupper.
Så de är inte alla 50 barnen hela tiden..:-)

Har tagit kort på min skoltjej
under de här dagarna..
Visar säkert dem sen när de ligger på datorn..






Kommentarer
Postat av: Nettan

stora tjejen nu=) så himla mysigt..kramis

2009-08-26 @ 15:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!