JÄKTIG FÖRMIDDAG

Idag svettas jag som en gris.
O min dag känns rätt stressig.

Imorse vaknade jag vid 7,40 av att vanessa var redan vaken.
kanon med barn som går upp själv.
Hon ville att jag skulle sätta upp håret i en tofs"wow"

Familjen satte sig o åt frukost,även mannen var vaken."wow igen"
Jag o vanessa drog iväg vid 8,35 tiden mot skolan.
Med ryggsäck på ryggen o hon såg så fin ut..
Min fina skoltjej...
Jag var nog rätt pratsam till skolan
för vanessa bad mig att sluta babbla.haha

Vi gick in till samlingsrummet.
Där 50 barn plus 5-7 fröknar/lärare var där.
Plus mammor/pappor..

De ropade upp barnens namn o senn dansade de honkey tonk.
SOm vanessa tycker är rätt töntig.'
HOn har ju dansat den sen hon var typ 2år ..
Ialla sammanhang så den är nog lite uttjatad ..
Men vi andra gillar den så..

Sen delade de in sig i 5 grupper.
O när hon fick sin grupp så gick jag hem.
Här hemma är det långt ifrån glada barn.
Mannen mår jättedåligt för att han minskar ner på sin ena medicin idag.
Och jo han mår dåligt..

O danne är skit sur..
O johan är säkert övertrött .
O jag känner mi lite smått stressad.
Ska liksom ta hand om allt o alla under den här timmen
som jag är hemma.samtidigt som jag svettas som en gris.
O ska snart gå..

Vardagen är härlig.eller?
Det blir nog bra det här.
Blir ju lite mindre stressigt när vanessa börjar 8
sen o slutar 11.
Då kan jag ju vara hemma en timme till.
Då är det ju bara att gå dit o lämna o sen gå hem.

Men lite kaffe har jag fått i mig.
O fått höra det ena o det andra av min son..
Tur att man är van vid barn"ler"

Det värsta med att jag dricker kaffe när
jag känner mig stressad är att jag lätt får ont i magen..

Nu ska jag gå o hämta Vanessa,
så de slipepr vänta.De andra barnen ska ju till matsalen.
Så det gäller ju att vara i tid..
Lite skillnad jämfört med dagiset.
Där var det inte jättenoga,fastän det var en tid som gällde.
Är lite längre till skolan också.

Sen blir det att fixa lunch till en hel familj.
O sen  kl 12,30 ska jag till körskolan
o försöka koncentrera mig så mycket jag kan.
Så jag gör rätt ..

Sen kommer min mamma hit o vi ska fika:-)

hejhej..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!