det där med vänner

Det härmed vänskap är  inte lätt.
Inte ett dugg..
Jag har många vänner men inga som man kan umgås med..
Jag kan om bara de skulle vilja.haha..
Eller så kanske båda har fullt upp.
Så det beror ju lite på vem det är man ska träffa.
Ja vissa bor ju så långt bort så de kan man ju inte träffa fastän båda vill.
Men här i stan så är det mest,känns det som iallafall:
o nej hon hör  av sig igen..

Jag försöker o låta bli o höra av mig till vissa.
Så de får slippa mig..
Men samtidigt så vill man ju ses igen..

Man behöver inte alltid ses
men att vännerna hör av sig
frivilligt ,skulle vara bra.
Att få ett litet sms kan få mig att bli så glad.

Att ha en nära vän som man vet att man kan ringa till
eller sms:a till närsomhelst.
O man vet att de har tid för en,att de prioriterar vänskapen..
Självklart ska familjen gå först.
Att även om man kanske inte kan ses just den tiden
så kanske man kan ses senare på dagen..
Det är en riktigt vän.
Jag har sånna vänner!!
Men de träffar jag tok för sällan.


Det här är bara känslor.
Men det är inga roliga känslor.
O eftersom det här är min blogg.
Så skriver jag om allt,även det tråkiga i livet..
För allt kan inte vara roligt jämt..

Jag vet att vissa i min närhet
kanske tycker att man ska rikta in sig på familjen
lite mer än o bara  söka någon att umgås med hela tiden.
Men någon som tillbringar
 sin tid med familjen mer
än mig är nog svårt att  hitta.

För er som inte vet,så är jag mammaledig fortfarande.
O har varit det sen min äldsta föddes maj03.
Plus att mannen har varit hemma 1 år nu..
Har bytt stad under åren,så man fick liksom
börja om med vänner o sånt.

Jag måste få ha ett eget liv utanför hemmet.
Jag tar gärna med mig mina barn om jag ska träffa en kompis.
O mannen också för den delen:-)
Men det tillhör livet.
Att man har ett socialt nätverk.
Det finns de som umgås med vänner från morgon till kväll.
7dagar i veckan.Det är nog inget för mig men att ses ibland..

O jag är social av mig som person.
Jag vet inte vad som kan krävas mer av mig.
Jag kan inte höra av mig mer än vad jag gör.
O säga:ska vi ses?
Jag är ju inte desperat.Jag har ju annat o göra om dagarna.

O kanske kan inte en vänskap vara för evigt.
Men jag  gillar ärlighet.
En vän sa till mig engång:
jag vill inte att vi är kompisar längre..

O även om det sved så var det ärlighet..
O sånt går långt.

ps:ingen behöver ta åt sig.
Det är absolut inget synd om mig.
O jag är inte perfekt,långt ifrån..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!