bilen


Idag när vi var o hade handlat på Willys.
O jag skulle starta bilen så var bilen helt död.
Jahopp det var bara o ringa o be om hjälp.
Men innan de hann komma så hade jag fått
hjälp från några som ändå skulle iväg från parkeringen.
Vi hade startkablar i bilen så det gick snabbt o smidigt.
O jag kunde köra iväg hemåt..
Det lät lite ovant o köra med sommardäck igen..
Som vi bytte till under helgen..

Hem kom vi utan några problem.
Tyvärr så kunde jag inte stanna
till någon annan affär
för att köpa ett sånt där set med scarfes o förkläde
som jag var ute efter.
De hade tagit slut på engång på willys.
Så billiga som de var där så var det inte direkt konstigt..
Skiljer lite beroende vart man köper det.
Fastän de är exakta..
Så blir det när man väntar på att handla sånt istället
för att köpa det på engång när man ser det.
Finns på coop o maxi också.
Så förhopningsvis får jag tag
 på det imorgon  på maxi..

Så var det med det.
Det är kul med bilar ibland..
eller inte..
Vi är inte direkt vana vid bilar som krånglar
så här men någongång ska det ju vara den första.
Det var nog inte meningen att vi skulle ha den bilen.haha

Nu hoppas jag att den börjar fungera som vanligt igen.
Nu när vi laddar batteriet. Annars blir det till att köpa ett nytt.
Man får väl vara glad över att den inte bara stannar
mitt i gatan någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!