Trappan


Jag o john sitter o dricker kaffe när jag hör Johan ropa:mamma

Då sitter han vid trappan o ser jätte glad ut när jag kommer..

Han hade ju bajsat så han ville upp o byta blöja:-)

Så gulligt..

O när jag vaknade i morse så hade john satt johan på toaletten.

Han satt på barnas toasits som de använde för några år sen..

Han satt där o såg så söt ut..

Han försökte klämma lite ,vart lite kiss.

Men han får gärna ha blöja ett tag till.

För han är ju bara 1 år o min yngsta så jag vill ha honom liten länge.

För nu är det ju inga fler barn på g här hemma..

Känns lite konstigt när man har varit van vid att  vara gravid så fort de  är 1½år..

Men nu är det nog med 2år emellan barnen..

Jag vill få ordning på livet här i karlskoga också..

För livet här i kga är inte detsamma som det var i Huddinge..

Då john jobbade varje dag o mådde bra.

O vi hade kommit iordning o bott in oss där..

Visste vart allt var o fixade i hemmet o så..

Men nu när man har flyttat 2 gånger på ett halvår så

har man inte kommit igång här hemma.

Vi bor här men varken john eller jag har

  någon lust eller ork eller inspiration nog att fixa här hemma...

Det är knappt så att jag orkar bry mig om vad vi har i fönstret längre..

Men jag hoppas det kommer tillbaka..

För jag gillar ju inredning o fixa lite fint o så annars..

Jag ska ta mig till pallmans någondag..

Det är en inredningsaffär här i kga..

Där de har fullt med fina saker som tex från Cult design..

De gar så mycket fint där så man kan knappast välja ut bara en sak..

Jag köper ibland presenter därifrån..

Som till min syster Helena köpte jag en jättefin ljusstake där förra året..

Den hade jag lätt kunnat ha en likadan själv här hemma..

Men nu orkar jag inte bry mig,barna tar för mycket tid just nu..

O så har jag så mycket med körningen o teorin att tänka på..

Att bara få tillfälle att sitta o göra ett datatest är svårt nog..

Maten ska vara iordning,bordet ska vara dukat innan jag kan sätta mig

med teorin.. O när vi väl har ätit o plockat undan o fått lugn o ro

så är klockan så mycket så då ska barna nattas o jag är för trött

för att koncentrera mg på teorin..

SÅ det går liksom i en ond cirkel..

Så om jag är smart så skulle jag ta o sätta mig i körskolan o

göra repetionstesterna..

För då får jag ju lugn o ro ,o jag kan gå hemifrån utana tt maten ska behövavara pågång osv..

Men jag vill ju kunna göra datatesterna  hemma..

Men from nästa vecka så får jag ta o gå dit o sitta en timme

för då har jag inga körlektioner inbokade..

O så sitter jag med den andra skivan här hemma som jag lär lära mig väldigt mycket av också..

Anledningen till att jag inte gick o gjorde testerna på körskolan den här veckan o förra var att jag

hann få tid över o sitta med dem hemma o jag vart godkänd på den sista..

Så nu har jag bara repetition o mina svåraste frågor kvar att göra..

Men jag är långt ifrån bra på teorin..


Lägger in ett kort på Vanessa hos mormor från i somras..

Nu ska jag göra mig iordning för dagens körlektion..

Återkommer senare idag..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!