tisdagens körlektion

Jag ska snart köra dagens körlektion..

3dagen i rad o igår gick det så himlans bra.

Jag gjorde allt som jag skulle göra..

Var jätte noga med att kolla i korsningar o jag var glad o avslappnad..

O koncentrerad på vad jag gjorde..

Jag har fått börja med att fickparkera som de egentligen inte gör så tidigt i körutbildningen,

som ni nog har förstått det så har ju jag stått rätt still i min körutbildning pga att jag inte har kunnat köra

med min förra körlärare o jag blir då som nollställd o plus att jag har glapp i mina körtider

så långt som en månad emellan..Kanske köra 2 lektioner o ett glapp på 1månad osv...

Men det är history nu..

Men iallafal så har de låtit mig få börja med fickparkering..

O igår så vart jag ett halvt streck från att  bli helt självständig i fickparkering..

Det innebär att jag ska helt o hållet kunna backa in mellan 2 bilar

där det är fickparkering.. Man behöver veta bilens storlek för igår

när jag gjorde en fickparkering så passade det perfekt för körksolans bil..

Men med våran bil hade det inte gått,för den är större..

Gör man minsta lilla fel när man fickparkerar så kommer man inte in med bilen rätt.

Man ska stå så nära vägkanten som möjligt..

Ja de flesta som läser min blogg har ju redan körkort o en har det snart..

Så jag behöver inte direkt förklara för er hur man gör..

Vore pinsamt om jag förklarade fel också.hahahaha

Men som sagt hon såg så stora förändringar på gårdagens körlektion

jämfört med körlektionen direkt efter att jag hade kört med den andra..

Men som jag sa så tar det några dagar innan mitt självförtroende kommer tillbaka

men sen är jag mig själv igen.. O det är så skönt att hon också ser att jag kör så olika med

honom o de andra.. Med alla andra kör jag bra o med honom ja  inte ett dugg bra..

Så det är värt att ha bokat av 4körlektioner med honom..

NU ska jag ta o andas positiva tankar  o koppla av medans jag ska iväg..

Så jag är positiv o glad när jag kör..

Men innerst inne är jag rätt ledsen..

Men det handlar inte  om något  som jag vill prata om..

Kommentarer
Postat av: Carina

Skönt när det går framåt med körlektionerna :) (själv har jag inte körkort, tycker det är läskigt att köra bil, men ska fixa ett ngn gång, typ nästa år ;) hehe)

2008-10-08 @ 13:27:22
URL: http://cekvall.blogg.se/
Postat av: sofie

roligt att de går bra för dig=) ja e supernervös inför imprrn men de gr som de går=)

Ja e svindålig på vanlig parkering så de oroar mig=) fickparkera e u inte så svårt me bilskolan för då vet man att man måste prestera=) men vanlig parkering skitdålig e ja .... håll en tumme runt 11 imorrn nu=)

2008-10-08 @ 16:19:44
Postat av: Nettan

skönt med körningne=) skickar en kram på din sista mening

2008-10-08 @ 16:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!