Frostig morgon


Imorse när jag slog upp mina bruna:-)

 Så var det helt frostigt på bilen o på gräsmattan..

 Klockan var då 7 o kl 10 skulle jag ha körlektion

 så jag vart lite nervös över att redan få köra i halt väglag.

 Men när klockan vart 10 så regnade det,

 det var rätt mörkt o det var så kyligt ute..

Det såg nog lite roligt ut när jag

 gick omkring i Johns stora regnjacka.

 Men jag slapp bli blöt iallafall;-)

 Körlektionen idag gick bra, jag fick köra omkring i Bråten..

 Så det vart mycket 70 väg,50 väg o så givetvis en massa 30väg.

 O en massa järnvägar o högerregel..hihi

 När jag körde igenom en pytte liten cirkulationsplats

så skulle jag sen svänga vänster sa min körlärare..

 Haha tror ni att jag gjorde det? Nä jag körde rakt..

 
Så jag fick fortsätta en liten bit o

 backa runt ett gathörn o sen vända

o sen svänga höger så jag kom dit där

jag skulle ha varit från början:-)

Jag fick också "order" om att om jag inte kör på huvudled

så ska jag inte växla upp till 4:an..

Fastän det är 50 väg..

För eftersom högerregeln gäller

så måste jag ändå vara beredd på att  låta

dem köra före.

 O sen har det varit så mycket olyckor på huvudled

 nu den senaste veckan häromkring kga

 så även om jag kör huvudled så är det bra om jag kollar in

på de områden som jag kör förbi för det är inte

säkert att de andra kör som man ska....

 O det är väl bara bra med en extra uppsikt ..

Men då med 4:ans växel såklart. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!