inte som alla andra


Idag har vi inga planer för dagen förutom

 att om vi vill så ka vi gå till öppna förskolan..

Är öppet till 16..

 Men jag vet inte om jag har så stor lust.

 Jag känner ju inga av dem som är där..

 Men jag skulle gärna vilja lära känna dem.

 Men det är jag nog för blyg för..

 Jag var helt annorlunda under huddinge tiden..

 Där vågade jag öppna mig lite mer..

 Inte det där med att berätta om sig själv..

 Utan satt fröknarna o pratade med några

på kyrkans öppna förskola så satte jag mig med dom..

O skrattade o pratade jag också..

 Jag var annorlunda..

 Jag lär mig hela tiden något nytt om mig själv

 sen vi flyttade hit för ett år sen.

 O försöker förändra mig till det bättre...

 Men jag vet ärligt talat inte hur man får nya bekantskaper

 i den här stan.

Här stressar jag bara runt i en cirkel..

 Men jag måste släppa allt, jag bor här nu.

Kan inte tänka på att alt var bättre förut..

 Man lever här och nu..

 Finns saker som är bättre nu än vad det var förut..

Som närheten till min släkt,

 fått tillbaka kontakten med några av mina barndomsvänner..

 Bor enligt oss finare,

 fastän vi inte har kommit iordning så som vi vill än..

 Sen är det skillnad på att bo i villa o i radhus..

 Allt har sina nackdelar o positiva sidor..

Kan ju säga att jag saknar dom där snälla grannarna

som man småpratade med lite då o då..

 Nu har man ingen o säga hej eller små prata med..

 Men men ,sånt är livet.

 Det är bara o rycka upp sig..

 Finns väl hopp här även för mig..

 Jag ska försöka göra allt för att bli gladare..

 För att bli lite mer utåt, inte sitta där o vara blyg..

 Utan kanske säga ett hej eller nått..


Kommentarer
Postat av: annelie

tråkigt att du/ni inte trivs så bra i karlskoga, tror det kan kännas lättare att träffa lite nytt folk när Vanessa börjar skolan,massa föräldrar med barn i samma ålder osv;) fast det är såklart lättare sagt än gjort.... :) Lycka till // Annelie

2008-11-11 @ 12:11:06
URL: http://bikininskapassa.blogspot.com/
Postat av: annelie

Hälften av det jag skrev försvann :( typiskt !!! ja ja, jo jag tycker att du visst ska gå till öppna och ta lite plats, för det har alla människor samma "rätt" att göra... Det är väldigt lätt att se ner på sig själv och tycka att man inte passar in eller vad det nu kan vara, men det är oftast bara en själv som tycker det, dom andra mammorna blir nog jätte glada att få lära känna en till person... SÅ Lycka till :) // Annelie

2008-11-11 @ 12:15:09
URL: http://bikininskapassa.blogspot.com/
Postat av: Nettan

ta dom med storm=)

2008-11-11 @ 17:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!