Så varmt

Igår hade vi en toppen dag ihop hela familjen..

Vi  drog först  iväg till Bjurtjärn o fikade lite med mamma o peråke. John hade köpt med en present från oss.

Inte för att hon fyller utan för att hon är så go. Mamma vart jätte glad ,

hon fick en bok som hon inte äns har hunnit se i affären  av hennes favorit författare.

Boken kom nämligen ut för bara några dagar sen.. Efter att ha suttit i myst o fikat på deras veranda på baksidan

så drog vi iväg  tll Örebro.. John o jag skulle shoppa en del till oss själva o ha en riktig familjedag..

Jag hittade 2 par skor till mig själv nästan på engång o så en topp o ett linne.

Medan john stod o letade efter en mp3 spelare till sig själv så satt jag o barnen o åt glass,det var så lugnt o mysigt.

Sen köpte jag 2 toppar  till Vanessa,hon behöver ha lite mer kortärmat nu när det är så varmt ute.

John köpte både jeans shorts o kortärmad  tröja till sig själv.

Efter att ha ätit mat  på marieberg o barnen hade lekt en massa på den stora lekparken därinne

 så gick vi till br-leksaks affären där personalen stod utanför o lät barnen få prova

att blåsa  såpbubblor  med en sån där maskin så det blir hundratals på engång..

O så fick de prova att köra  radiostyrda bilar,danne  vart helt överlycklig..

Jag köpte sån där såpbubbelmaskin till dem innan vi sen åkte hemåt..¨¨

På vägen hem hamnade vi i bilkö för det hade varit en någorlunda stor olycka..

Det kom 3 ambulanser o 1 stor polisbil.

Vad som hade hänt vet jag inte riktigt men kön vart lång o det tog tid så flera bilar 

gjorde en saxvändning o åkte tillbaka till örebro..

En av bilarna gjorde det lite väl nära när ambulansen kom i sirener o ilfart..

Sen när vi kom hem satte vi oss o kollade på Talang 2008 o hade kvälls mys.

Jag vart glad när hon sara vann,det är så kul när det är barn som vinner.

Fast jag gillade ju såklart pianisten(den vuxna) o 0550 bandet tjejen hade jag velat höra,henne missade jag igår.

Det bandet kommer från storfors o några kommer från karlskoga..


Idag ska vi föröska göra allt för att inte smälta i värmen,jag får gärna svetta bort en massa kilon.

Så jag kan sitta på stolar utan att de går sönder hahahahahahaha

O johan som har ögonfluss måste vila lite så vi orkar med stora kalaset imorgon..

I kylen väntar en stor 18 bitars tårta.. Motivet  på tårtan är hemligt för danne..

Jag tar givetvis kort på den imorgon. Jag ska ta o städa lite o sen ska vi baka..

Vi hoppar därför över Vår kul på stan idag. trist men sant.. Hade nog blivit för varmt också..

Jag klarar inte av värmen ..Mammas o deras pool hade inte varit så fel idag..


Här är ett foto på barnens kusiner på Liams 5års kalas..
Danne är han som står upp.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!