Onsdag

Klockan är bara 12 men vi har redan haft en toppendag.hihi

Mamma kom o överraskade oss förut..Å vad det var mysigt o få besök av henne,barnen o jag vart helt uppspelta.haha

Hon har inte varit här på länge nu,hon hade med sig lite rabarber så john kan baka en rabarberpaj någondag.

Barnen drog ut o hoppade studsmatta ,sen när mormor hade åkt hem så planterade jag lite blommor.

Jag satte frön i jorden så plantera kanske är fel ord.. John bytte jord runt träden o flaggstångne häromdagen så

nu var det bara o sätta fröna .Kanske hade varit finare o planterat blommor som var färdiga..

Men det kanske är fint från grunden också:-) Blir det inget bra så får vi göra om,värre än så är det nog inte.

Jag är helt seg nu,har inte fått något kaffe än. Kaffebryggarn vill inte göra kaffe till mig.

Fastän lampan lyser .hm. Jag är inbjuden till föräldragruppsträff idag egentligen

men jag känner att vi inte behöver åka iväg  idag..

Jag tar hellre o shoppar till vanessa sen när john kommer hem o kan ta de äldre..

Mammas lilla bebisgos får följa med o åka phil&teds!!



Igår gick vi till stan,jag o barnen.

Vi skulle vara på bvc vid 11,45 .

Det var härligt o gå o promenera.

På bvc gjorde de en försenad 6månaders kontroll. Johan väger numera 8770gr o var 73,5 lång.

De kände på magen,frågade mig om vad han åt o om han hade tänder osv..

Jag sa aldrig att han gillar att äta gräs när solen skiner.haha

Sen gick vi omkring lite i affärer,jag kollade lite till barnen o så..

Så man vet lite vad de vill ha när jag sa köpa presenter till dem..

Vi gick till bagarns o beställde tårtan till söndag.

Jag stod o valde mellan en 12 bitar so en 20bitars, men det får räcka med 12bitars..

Jag vet visserligen inte hur många det är som kommer men vi har ju mer o bjuda på i fikaväg

så det borde väl gå.. Hoppas jag:-)

Vi passade på o tog en fika där när vi ändå var på bagarns brödbod..

På vägen hem gick Vanessa o plockade lite blommor  o vi hade det jätte mysigt..

Pojkarna somnade så sött i vagnen:-)

Jag får ärligt talat lite dåligt samvete för att jag missar så många föräldragruppstärffar.

Den är ju idag o jag har missat 3 av dem eller nått men idag skulle de prata om barnomsorg

o det känns som att det inte  är så viktigt för mig.

Hade vi haft det långtråkigt hemma så hade vi kunnat gå för det är säkert mysigt där o barnen leker sålänge..

Men jag orkar inte stressa iväg..  Jag har att göra här hemma ändå o bara sitta här o ta det lugnt är rätt skönt också..

Jag fick höra idag att barnens tvillingkusiner kommer till sverige i helgen..

De hinner nog inte till Vanessas kalas men kanske till Dannes..

Det vore så mysigt o ha dem här också..  De är så sällan i sverige o tvillingarna är precis lika gamla som Johan.

Ja en dag som skiljer..Ja just det. Jag behöver köpa en present till min systers son som också fyller 5 till veckan..

Det är så roligt o köpa presenter,särskilt när man vet att det blir kalas.

Men all fantasi brukar försvinna när man väl står i affären o ska handla..haha..

oj vilket sött kort det dyker upp här,hehe..

Det var på barnens ena kusin ,vars mamma som kom online på msn:-)

Nu ska jag ta o snacka lite på msn..tjao

Kommentarer
Postat av: Nettan

Shit va mycket du hinner göra..herregud=) jag hinner knappt städa här innan dagen är slut ha ha ha...Låter som ni har det jättemysigt i allafall.. Å kul att Mormor kom, kan förstå att barnen blev glada=) å du förståss...hihi..kramas

2008-05-14 @ 15:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!