första dagen

Igår fick john nytt jobb efter att ha varit hemma några veckor.
så idag är jag ensam med barnen igen.
Det
känns skönt o avkopplande o kunna styra dagen själv men det känns ovant eftersom man ännu inte har vant sig vid att vara själv hemma här i huset.
Vi har inte hunnit få mer ordning hemma för vi har haft fullt upp med renovering av hall,besök o sånt..Fast nu har jag iallafall köpt garidner till några av rummen.
Köpt blommor o lite krukor o lite annat inredningsgrejer men det är inte tillräckligt fint.

Ibland önskar man att dagen skulle ta slut snabbt o ibland önskar man att dagarna vore längre.
O dagarna skulle gärna få vara längre på helgen så hallen blir klar snart.
Man är så beroende av hatthyllan o alla krokar.
Kunna hänga ytterkläderna i hallen o sånt igen.
Ialalfall lägga dem där tills vi har hittat en hatthylla som vi vill ha.
Den som fanns här är inte tillräckligt fin enligt oss.
Jag saknar hallen på blomstergränd.
Våran fina hatthylla ,synd att vi inte kunde ta med den när vi hade hittat en som vi trivdes så bra med.
Men det hade väl sett konstigt ut om vi hade tagit ner den när
köparna såg den på visningen.
O vem vet om den hade varit fin just här.Måste paassa in i själva huset också.haha

Nu kurrar det i magen på mig så jag måste göra lunch.världens tråkigaste lunch blir det.
chicken nuggets o toglirioni pasta (den heter något sånt) sen kommer väl mamma hit efter kl 14:-)
Vore gott med lite fika då men rulltårtan o bullarna vart uppätna igår..
När vi hade fin främmat:-)

Älskar besök o fikabesök.
Det är det bästa med att bo här istan igen.
Folk kan komma o hälsa på när de vill!!

I sommar vill jag ha besök av släkten också!
Å vad jag längtar.
Få bjuda på lite fika på altanen eller ute här på tomten.
Då ska det bakas..

Jag saknar mina bakstunder.
De vart så uppskattade av min man o barnen..
Han kunde komma hem o så hade jag bakat en äppelkaka eller nått..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!