lite nytt

Tänkte att det var dags o uppdatera lite..

Jag sitter vid våran mini bärbara dator så det blir väl inga bilder o så ..

Vad har vi gjort sen sist?

Vi har varit i stockholm mellan söndag till tisdag..

Det var riktigt kul ,vi sov hos johns syster med familj

som numera också bor i hus..

Vi märkte av stockholm stressen så när vi kom hem så var det så lugnt o skönt..

Även fast man hade kunnat stanna där lite till ,men det blir fler gånger:-)


På onsdagen så åkte vi hem till mamma för att fika,syrran o barnen hade ställt husvagnen

där så hade en veckas semester där.. Vanessa ville sova över hos mormor så vi kom hem med 2 barn..

På torsdagen skulle hon komma hem men hon ville ju inte hem utan hon ska ju stanna 5 + 5 dagar ..

Men idag får hon komma hem,det ska bli skönt o få hem henne igen..

Vi saknar henne här hemma,men vi har hunnit med mycket dom dagarna som hon har varit med mormor..

O hon o Liam har varit med o fiskat kräftor .. De har lekt o busat en massa

o igår pratade de om när de får ses nästa gång.. De är så söta ihop.

Det skiljer 2dagar mellan dem,o slusan (vanessa) är äldst..haha

Födda 25 mil ifrån varann men nu bor de i samma stad äntligen.

Under tiden som vanessa har varit borta så har vi försökt fixa lite i hennes rum..

Sätta upp hennes klocka o sätta dit hennes prinsess matta som hon har valt ut själv..

Ja klockan har hon ju valt ut också förståss. o så har vi köpt lite nytt till henne o plockat undan lite..

Men igår när vi hade besök så syntes det inte att jag har plockat undan

där för vi har ställt in hennes leksaksspis där sålänge,tills vi har fått ordning i johans rum.

För vi håller på o delar av rummet på övervåningen så johan får ett eget rum med vägg o dörr mellan sig o syster..

Nu får man gå igenom hans rum för att gå in till vanessas rum o då blir det inte som ett riktigt rum för honom..

Helst hade jag velat ha som mysrum/tvrum där men nu behöver ju johan också ett rum.

Vi har ju faktiskt 3 barn här hemma.. O i daniels rum har vi fått ställa alla johans saker så det vart lite trångt igår när

barnen skulle leka.  Det kanske inte ser så fint ut med rummet fullt med leksaker men  vad ska man göra när man

renoverar o fixar  på övervåningen..Någonstans måste ju sakerna vara..

Jag känner en sån press från alla att man ska ha det så fint hemma,vi har bara bott här i ett haalvår

o man får nästan försvara sig själv för att man inte har det lika undanplockat o iordninggjort ialla rum som de andra..

Men jag kan inte leva någon annans liv ,jag måste få leva mitt.

O vill jag ha det rörigt en dag för att jag inte orkar städa varje dag  så får det vara det..

Jag får jätteont i magen så fort jag stressar upp mig så jag måste släppa allt lite..

O vi har trots allt bara bott här i knappt ett halvår o det får ta den tid det tar som några nära o kära säger..

Men visst har vi fått ganska så bra ordning ändå,jag älskar ju mitt kök

men det är som finast när det inte ligger leksaker på köksbordet som det gör just nu..

För min älskade lilla skatt har ju kommit hem nu o medans vi fikade med mamma/mormor så gick de ner med lite

leksaker som de skulle sitta o leka med.. Ja barnen alltså inte mormor o nessa.

Jag vill jätte gärna att ni skriver en liten hälsning här när ni kikar in..

Särskilt om ni inte har skrivit  här förut,spelar ingen roll om vi inte  känner varann eller om vi inte har pratats vid på några år..

 Det är alltid kul med snälla kommentarer..


btw: jag skrev jättemycket förut men så vart det aldrig uppdaterat för internet bröts så allt vart inte in klistrat när jag
skulle publicera den på nytt.









Kommentarer
Postat av: Nettan

Så hon har kommit hem nu busfian..det va på tiden FNISS =)

2008-08-11 @ 19:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!