Första veckan

Nu har vi bott här hela skolveckan,en hel vecka imorgon. Och mornarna går bara bättre och bättre. Det var helt klart värt det att flytta ifrån min fina (lilla) lägenhet till denna stora och rymliga för att komma så mycket närmare barnas skola. Slippa skjutsa dem i ren stress . Slippa tjatandet. Nu ska de bara ut genom dörren sen kan jag varva ner. Sen har flytten varit påfrestande på annat sätt så jag har bara jobbat en dag denna vecka. Jag tänker på vad chefen tycker om det,cafet har så mycket personal nu så jag har inte det dåliga samvetet att de riskerar att ha stängt eller stressa i hjäl sig utan mig. Men jag känner så för mitt jobb så jag får ångest över att vara hemma samtidigt som min kropp skriker av utmattning . Har inte kunnat hålla mig vaken dessa dagar. Och jag vart inte direkt piggare av att jobba,man ska orka när man kommer hem också. Vara en bra och glad mamma som orkar gå emellan tjaffs osv. Så ego eller vad,jag måste tänka mer på mig själv. Mitt bästa. Barnas bästa. Men samtidigt inte riskera att jag inte får vara kvar. Men jag har jämt annars alltid varit där . Jag har lagt min själ på cafet så om jag är där mindre nu pga läkarbesök,sjuka dagar så får det vara så. Jag kommer aldrig skita i jobbet. Jag går ju om jag klarar av det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!