nya kaninerna,o fudge..

Igår fick vi hem 2 kaniner.
Som är renrasiga,Lejonhuvade..

Vi har annars bara blandisar,
men Fudge har vi härstamningsbevis
eftersom hon kommer fårn fornuddens..

Iallafall igår fick vi med oss 2 kaniner
hem som vi hade planerat och bestämt.

John har byggt burar till dem
som blev helt perfekta.
Jag tycker ärligt talat att han är så
duktig med både kaniner och
med all kaninbursbyggande.
Han har ju byggt 2 kaninburar som står ute också
plus en massa krypinn o annat till kaninerna..

Jag tycker om kaninerna lika mycket jag
men jag är mer så att när
han tjatar som mest om dem så lyssnar jag halvt..
Jag tar plats när han har backat tillbaka lite
om ni förstår vad jag menar med det.
Men det är jag som gosar väldigt mycket med dem,
förutom barnen.O det är väl jag som plöttrar mest med
dem med grönsaker,o annat gott.
Han är mest:ojoj det är för fettigt.
ojoj det är inte bra osv.
Men jag kollar ju alltid upp innan så man verkligen kan ge dem sånt osv.
Jag är ju inte dum i huvudet.
O har ju haft djur sen jag var typ 2-3år så man är van.
Det får inte gå för långt med saker o ting anser jag.
Det ska vara kul också..

Idag har jag iallafall gett kaninerna i vardagsrummet,
dvs Fudge o kaninbebisarna som numera är 8 veckor gamla(blir mer uppdatering o bilder på dem sen)
Lite banan på en liten tallrik.
Det var bara Fudge(mamman) som var vaken.
Men efter en liten stund kom en av kaninungarna också
så hon hann också få lite innan mamma glupsis ätit upp allt..

Sen gick jag ner till de andra,lejonhuvade
och filmade och tog kort
på honan.
Vilken härlig kanintjej.
Så glad o sprallig och springer fram o tillbaka
i buren o hoppar i sitt krypinn och ut från den.
Leker med den runda kattleksaken och snurrar runt o har sig.
Hel go.
O i famnen är hon så lugn o gosig..
Underbart.

Hanen däremot har mera päls,
någon annan pälstyp.
O är tillbakadragen o blyg.
Men vi låter honom mest va.

Jag gav dem en varsin morotsbit
och honan tog den på engång o mumsade.
Hanen tittade bara på den..

Det kommer det kommer.
Honan påminner lite om våran stora kanin gosa
lika glad o pigg.
O hanen påminner om våran andra hane(hopp)
mer sitta ihopkurad o kolla.
Tar lång tid på sig att anpassa sig osv..

Bilder kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!