snö

Igår började det snöa lite ,
men inget mer än så.
Men imorse när jag gick upp
innan vanessa o john
åkte till skolan/jobbet
så var det helt vitt ute på marken.
Fy,det ser ju så kallt ut..

Jag gick o la mig i sängen igen.
O så fort jag skulle gå upp
så kändes det så kallt.
Så jag vart kvar där en stund.
Johan kom o la sina 3 bilar bredvid mig.
Det är morfars bil(den röda såklart),
det var mormors bil och en var pappas bil.

O så lekte vi:hej morfar ska du åka o fika?
hej:pappa ska du till jobbet.
hej mormor,ska du åka hem till ann?

Det är så härligt o leka med lilla johan.
Han är så underbart go. O så lugn o fin.
Men ändå så glad o pigg och lekfull.

igår var john ledig så han åkte o lämnade
vanessa i skolan som vanligt
sen åkte han med danne o johan
och lämnade dem.
Jag kollade lite nyfiket vid dörren
när john kom hem igen,
skulle det stå en liten 3åring där
eller vart han kvar på dagis.
Jo men visst den perfekta pappan(fniss)
lyckades ju så klart med att lämna honom.
Johan var väl lite ledsen men då tog en av fröknarna
honom och då vart han lugn.
Så john hann se när johan var lugn också
när de vinkade..så skönt.
Ska bli kul o se hur det går nästa vecka då jag ska lämna.
Blir jag kvar som vanligt elelr kan jag gå.haha.
Eller som det blir vissa dagar:han får följa med hem.

Häromdagen så stannade jag ända till 12,30.
fick sitta med när alla åt och sen hade de 3årskalas.
O jag  såg hur johan trivdes med att äta där
och ha kalas sen för kompisen.

Sen skulle det bli vila och liten saga
men då var jag tvungen o åka o hämta john
så då följde ju johan med såklart.
Han är ju så van att han är med mig hela tiden
så fort jag ska någonstans.
Ja det känns ju så självklart att han ska med mig hem vissa dagar.
Men han får gärna lära sig o bli kvar där utan att ha mig någonstans i närheten..
Ha kvar  kakan och samtidigt äta upp den liksom,nä det går ju inte..
(kakan saken är ett ordspråk för er som inte vit,inte jag som är sugen på kakor nu)

Nä nu ska jag ta och gå ner o äta lite o dricka mitt kaffe.
O sen blir det att kolla till kaninerna ute,
se hur de har det ,ge dem lite morot o så.
Vattnet kanske har hunnit frysa också..
Så då blir det till att byta det.


Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Farligt att läsa din blogg... blir alltid fikasugen av den... Kanske får ställa mig och baka lite...

2010-10-23 @ 13:58:11
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!