simuppvisning

Iförmiddags var det dags för vanessas
simuppvisning..
O vi var där hela familjen plus mormor:-)
O vanessa som hade varit så spänd o nervös
dagarna innan hon var så glad o koncentrerad
när det var dags..
O hon var så duktig..
Jag stod där o snyftade av glädje..
På 3 veckor har hon utvecklats så mycket
o hon vågar så mycket nu.
Och hon har lärt sig,hon kan som de andra i gruppen.
Hennes självförtroende kring simningen är lite låg
men jag peppar henne för fullt.
Jag tycker att det är så viktigt att man som förälder/vuxen
att man försöker förstärka barnens självförtroende..
Det är inte kul om man redan som liten inte tror
att man klarar av saker eller att man inte kan.
Alla lär sig i sin takt men nessa var precis lika duktig
som alla de andra.Vad hon än säger så har vi beviset.
Hon kan hon med:-)

O hon tog sitt första sim märke för några dagar sen.
Alla ska klara ett märke så det köpte vi till henne.
O idag fick hon ett märkes dyna/hållare
som hon kan sätta sitt märke o hennes kommande märken..

Har givetvis filmat en massa med iphonen:-)
O lägger in det så fort jag kan på facebook.
Jag är så stolt över min dotter,över alla mina barn såklart.
Men det är så kul o se när barnen lär sig saker,
o övervinner sin rädsla/oro..
O alla där är ju också blivande 1:a gluttare
o även blivande andra klassare.
O äldre såklart beroende vilken grupp de tllhör.
Hade man fått anmäla 5åringar till simskolan
så hade danne fått gå också men  det blir hans tur sen..

Pojkarna o pappa john var också stolta över henne såklart:-)


Kommentarer
Postat av: slingersnoken

Klart att du är stolt vännen =)

Det är man ju övar sina barns framsteg.

Och håller med dej att det är viktigt att få barnen att känna att dom är duktiga och kan klara av vad dom vill. för det kan dom.

Kram M

2010-07-11 @ 22:50:03
URL: http://slingersnoken.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!