Hur vi firar jul


Vi kommer att fira julen
i sälen i år.
Med min mamma,hennes man
(sen hundra år tillbaka),
deras lilla hund Anni,
mina systrar på mammas sida
och deras familjer.
Erica med familj kommer med också:-)
De bor annars i skottland,
så dem längtar blandannat vanessa efter
väldigt mycket..
Sen att det är hennes gudmor är ju
också väldigt speciellt.
"JAA Jag får fira jul med gudmor"
ropade hon när hon fick veta
att vi ska fira jul  med dom också..
Lilla gumman,så kärleksfull .
Sen är det fler släktingar med till sälen.
Så det blir många stugor
att springa omkring till för barna..

Pappa,min bror o min syster
med familjer firar vi inte med i år.
Inte heller träffar vi johns familj/släkt
just under julen.
Det är klart att vi helst
skulle vilja fira julen med precis alla
men det blir lite svårt..

Det är ju så,så har det ju alltid varit.
Istort sett.antingen med bara en av familjerna.
Eller halva julafton med mamma o dom
resten av julafton med pappa o dom.
O kanske johns familj/släkt juldagen eller någon vecka senare.
eller hur vi gjorde på den tiden..
Har varit lite olika,men vi har firat minst en julafton
med alla sammanlagt under åren.

Det är lite pusslande,
men det där med att fira julen
på ett ställe och sen ha mini jul
med dem man inte är med på julafton
gillar jag nog mest.
Blir lugnt o skönt och ingen stress för någon
av oss..
Och man träffar alla.

Ett exemperl:
förra året hade vi mini jul hemma hos mamma o peråke.
O sen mini jul med pappa.
Och sen några dagar innan jul drog vi till sthlm.
O var hos johns syster med familj och sen på julafton
fira jul med dom och föräldrarna..
Och sen åkte vi hem på juldagen..

Så vi har alltid varit hos andra på julafton.
Vi har aldrig haft något julfirande med
familjen/släkt här hemma eller där vi har bott..
Förutom då de år som vi har åkt hem  på kvällen/natten.
Haft någon timme hemma.
Men när man är i sälen kan man välja
när man vill bara vara vi 5 eller bland
alla andra.Vill man sitta med en kopp kaffe
och kolla på tv:n på kvällen med bara john
så gör jag det.O vill jag umgås med mamma
o systrar mfl så går jag till någon av deras stugor..

För mig är det viktigt att vi inte sitter
hemma själva på julafton bara vi 5.
Sen vilka vi är med av släkten på alla håll,
det spelar ingen roll.
Det är mysigt oavsett ..
Och sen är det kul och göra lika olika
vissa år,så det inte blir samma hela tiden..
Men att åka iväg över julen är mysigast.
Oavsett om det är mot sthlm eller mot sälen..
Eller som det var för 4 år sen mot  karlskoga..
Men  i år blir det sälen och det ska bli riktigt mysigt.
Sist vi var där över julen var 08.
Så det blir lite nytt..

Däremot så gillar jag inte nyår längre.
Det är aldrig någon som vill umgås med oss
på nyår,alla är upptagna med sitt.haha
Och att sitta själva hemma på nyårsafton
är inte my cup of tea.
om man ska vara lite nationell..

Men nu längtar vi till julen
och nu vet ni hur vi firar.
Hur firar ni?
Firar ni med alla som ni vill fira med?
Eller saknar ni alltid någon/några?
Tell me:-)








Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Hade gärna haft syrran här, men hon lär ju inte komma hit tyvärr... Men annars i år så blir alla här. Det är första gången som vi firar jul i vårat hus tillsammans. Tidigare har vi varit hos svarmor och hos min mamma. Men eftersom det har blivit sådant flängande och jobbigt att fara runt så valde mina föräldrar att komma hit den här gången, det var enklare så. Så i år kommer de hit på julafton, stannar till juldagen och sen åker de till min syster och firar där. Under julafton så blir det alltså jag, erik och barnen, eriks syster med familj, eriks föräldrar och mina föräldrar. Vet inte om eriks bror kommer, tillsammans med hans sambo, vi får se =).

2010-12-18 @ 23:27:36
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!