Ägg letning

Idag är det skärtorsdag o
idag var jag vid hennes skola 8,50.
O det är ju kaos där borta.
Jag tog mig en plats,
jag tar för mig bra i trafiken numera.
Men man blir förvånad över att
alla ska gå o cykla o köra
på den där lilla vägen vid
parkeringsplatsen
Det blir som smockfullt.
Men idag fick vanessa gå själv
in till skolan från parkeringen..
Jag följde henne bara så
ingen bil skulle kunna komma mot henne.
Det är flera från 6års som får gå in själv
från parkeringen eller från skolgården..
Men oftast så är jag med ända till hennes krok
där hon har sina saker..
Iallafall så är det ägg letar dag iskolan.
Så alla barn ska gå ut o leta efter ägg.
De tävlar mot varann.6års mot varann eller
något sånt..
Är bara så synd att när det händer
sånna här saker så ska det regna..
O allt blir blött o så..
Kan ju vara bra om det inte äggen blir dyblöta..
Men de får kul ändå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!