dansen

Nu är Vanessa på dansen.
O dansar runt i sin fina dansdräkt
med sina danskompisar:-)

Jag o pojkarna är hemma.
O johan är ju så intensiv.
Han är i den åldern nu.
Ska vara överallt,NU.

Ställer jag en flaska
på bordet för att jag gör rent något.
Ja då ska han ju givetvis ta flaskan,
o jag flyttar på den.
Ja då går han dit o hämtar den..
O så håller vi på..

Eller så kanske jag vänder mig om
o då står han vid diskbänken
o kastar saker i vattnet.
Ja han får ju tag på vatten
på något konstigt sätt.

Ni som har 1½åringar 
känner nog igen den här intensiva tiden.
Vet att sist jag skrev om att de var lite smått jobbiga barnen
så fick jag så mycket kritik av en o samma person.
Som att det vore mitt fel alltihop.
Så jag ska väl ta o fylla i att det inte är mitt
fel att båda mina pojkar är så här i den här åldern.
För danne var likadan när han var liten.
O värre dessutom.

Då åkte han ju ruskigt fort med sin bobby car bil
över hela radhusområdet.
hahahaha
O jag sprang efter med min stora mage.
Ja det var ju inte fett på den tiden utan en liten bebis
som skulle bli en Johan:-)

Så hemma med 2 pojkar är långt ifrån lugn o ro.
Danne är nu när han är 3½år
världens lugnaste grabb här hemma.
Men det som kan vara jobbigt med honom
är att han tjatar om saker o ting..
Men det kan man ju locka bort,
genom att man hittar på något.
Då har han oftast släppt  att han vill spela ..


Så är det med det.
Ska ta o lägga Johan nu
så han får sova sin förmiddagsvila.
Brukar ju vara vid den här tiden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!