Att inhandla

Jag har börjat tänka på hur
mycket dessa barn behöver
ha nu när hösten närmar sig..

Nu är det fokus Vanessa eftersom
det är hon som börjar skolan nu.
Danne börjar ju inte dagis förrän i sep.

Hon behöver en ny ordentlig ryggsäck.
Helst med high school musical.
Har spanat in en..

Inte nog med det hon  behöver:
Gymnastik o dans kläder.
O byxor,leggings,strumpbyxor,
en ordentlig höstjacka.
Ja usch.Listan kan göras lång..


O jag känner rent spontant..
Att ett pengaträd inte vore helt fel.
Att kunna gå ut i trädgården o plocka upp några sedlar.

Jag tänker inte låtsas som att det inte kommer att bli dyrt.
O då är det bara till ETT barn..
Fy.

O då är inte vinterkläder o vinterskor inräknat.
Men vintern får man ta sen..(för våran del)

Ett barn hinner nämligen växa
enhel del under en sommar.
O kläder slits rätt rejält.
På dagis var det dessutom inte tal
om gymnastikkläder o en stor ordentlig ryggsäck.
Inte för min dotter iallafall
Eftersom hon inte hade något behov av omklädningskläder..

Här är ett kort på nessa
 från hennes första dagisvecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!