Oxhälja kaka

Jag sökte på oxhälja kaka för att se om receptet
fanns  så jag slapp skriva ner från vårat..
Lite lat såhär på kvällen"ler"

Däremot hittade jag inga resultat på oxhälja kaka.
Den har å många olika namn..
Så det jag hittade blev denna  :
Evas  sockerkaka med vaniljcreme..
Det som skiljer i våra olika recept är mängden.
Somt ex vi tog bara 1½msk vaniljsocker(äkta vanilj)
o 150g margarin istälet för 125 som det står här.
O så hade vi 175 på ugnen.. Så det skiljer ytterst lite..

Här får ni receptet på Evas snabba kaka..
O det stämmer ju in på oss,för jag fick receptet
från början av min käre mor o hon heter ju Eva(evalena)..


Evas sockerkaka med vaniljkräm
 Ingredienser:
3 ägg
 3 dl strösocker
 1 dl kokande vatten
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
 Vispa ihop ägg och socker.
När smeten är pösig, tillsätt varmt vatten.
Blanda sedan i vetemjöl och bakpulver.
Häl smeten i en stor, smord och bröad form och grädda i 180 grader i ca 30 minuter.
 Fyllning: 125 g smör 1 dl mjölk 4 msk vaniljsocker
 Smör och mjölk kokas häftigt i 2 minuter,
 sedan smöret smält färdigt.
 Ta kastrullen åt sidan och vispa sedan i vaniljsockret.
 Låt kakan svalna. Dela den på mitten och häll lika mycket fyllning på insidan av båda bottnarna.
 Lägg ihop kakan.
Vaniljsmeten stelnar ihop om kakan får stå i kylen.
Sikta florsocker över kakan innan servering.

Smaklig Måltid:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!