arg

Jag blir så arg när de kör så fort förbi vårat hus..

Det är några  som bor här som alltid kör så fort,jag skrek åt dem i somras att de skulle sänka farten..

Sen dess har de försökt att sänka farten förbi vårat hus..duktig gubbe:-)

Jag borde kanske inte gnälla eftersom jag vet att de  har sån vana vid att köra osv..

Men har jag 3 småbarn o har köpt ett hus i ett område o det är istort sett bara vi som bor här som åker här..

O de kör så fort  då måste jag påminna dem om att det faktiskt  numera bor en småbarnsfamilj här..

Alla har rätt till att bo här utan att behöva oroa sig över att barna ska bli påkörda bara av att gå till brevlådan..

Idag körde  en bil ,en vinröd bil hann jag se..Vet inte om de bor här,hoppas inte..

Men jag hade precis  parkerat o tagit ut barnen ur bilen när  dåren nr1 någonsin  kör i ilfart...

Varför har han så bråttom..Det gick i ilfart.. Danne stod på parkeringen,minsta lilla som han hade gått  ut från våran

parkering så hade han definitivt dött ..För i den farten kan man omöjligt hinna stanna för en 3åring..
 
O ni vet ju själva att bli påkörd i 50km i timmen innebär en större risk o bli skadad än om man kör i 30 km/timmen..

Tillochmed min 5åring vet att man inte får köra så fort här.'

Enligt mig  så kan man gott o väl köra lite lugnt här--

Han måste ändå sänka farten i korsningen o så är det faktiskt ett villa område..

Som sagt jag är ingen expert men sånt här får man lära sig i bilskolan...

Jag skulle vilja se när polisen stoppar honom o han blir av med körkortet.

Men tyvärr så står de inte o väntar på fartdårar..

Men det gör jag.hahahahaha

Jag har nog inget bättre för mig än o reagera på fartdårar..

Men jag är  nog lite yrkesskadad i min mammaroll..

Jag har ändå fått 3 barn på 5år..

O jag blir livrädd när jag ser dem köra så fort här på våran gata...

Jag ser min lilla Danne framför mig ,o bara tanken gör mig gråtfärdig..

Men det kanske inte är meningen att det ska finnas små barn  i det här området..

Men nu finns det det o det är bara o acceptera fartgränsen..

Fartgränsen är ju här för en anledning..





Kommentarer
Postat av: Anonym

idioter... sätt en docka på en trehjuling så buttar du ut den på gatan när idioterna far förbi ska du se att de nog sänker farrten,..

2008-10-05 @ 21:10:20
Postat av: Alina

Godkväll :) fin blogg!

2008-10-05 @ 21:18:29
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!