livet

Dags o blogga igen..:-)

Idag blir det lite personligt..
Jag blir förvånad över
hur lite det krävs för
att jag ska få en panikångestattack
nuförtiden..

Kan jag ha fått kanske 3 styckna sen i fredags förmiddag..
Det är jättejobbigt ..
Jag får se hur länge jag klarar mig utan medicin..

Sen kan jag börja gråta bara av att jag sätter
mig ner o det blir lugnt omkring mig i några minuter.

Nurförtiden umgås jag bara med de som behandlar mig väl.
O de jag har runt omkring mig nu,som kanske
hör av sig ibland med ett"hej hur mår du"
eller skriver något på fb eller skickar ett sms alternativt kommer o hälsar
på eller ringer..Många träffar jag dagligen nuförtiden också..
Alla dom får mig att må bra.

Jag har plockat bort dem som ifrågasätter mig på ett otrevligt sätt.
Eller som håller på och psykar ner mig totalt..

Jag vill bara ha snälla,trevliga,omtänksamma personer i min omgivning.
Inga som låtsas tycka om mig o sen hugga på mig ..

Jag har sen några månader tillbaka
(några få vet varför)
börjat få bekräftelse behov..
"Se mig,jag finns också.."

Jag har ingen självkänsla kvar alls.
Jag stressar upp mig för ingenting.
osv..

Passar på o gör allt en dag då jag har energi
och sen faller jag pladask dagen därpå..
Får ont i benen o känner mig så tung ..

Jag har fått så mycket skit i mina år som bloggare
för att jag skriver så personligt
men stör man sig på mig så ska man låta mig vara.
Jag kommer aldrig att ljuga inför folk om hur jag mår
eller vem jag är..

O de som inte kan ta oss 5 för de vi är.
Har inget med oss att göra.
De flesta uppskattar oss o blir glada av att se oss.
O de som vet hur vi mår o respekterar oss
skulle aldrig säga något taskigt till oss som gör
så att vi mår sämre.

Ta hand om er och ta dagen som den kommer ibland.
stressa inte upp er..
Allt ordnar sig ändå.
O alla är vi lika mycket värda.
O just du kan vara den finaste på jorden för någon..

fick en kommentar av jessica,
vilken snäll "vän"jag har..
Är nog inte många som håller med henne i det hon skriver,
men det är ju roligt o höra folks synpunkter om en fastän jag föredrar ju att få höra det öga mot öga..


J om livet:
Kanske ska du också tänka på hur du behandlar folk? man kan inte vara otrevlig och aldrig ge något positivt alls och sen förvänta sig att andra ska behandla en väl. Tror inte att folk bara "hugger" utan någon som helst anledning, utan att du också kan vara rätt bra på att hugga och sprida en väldigt negativ stämning omkring dig. Som man behandlar andra så blir man själv behandlad.
IP: 109.58.110.72


Kommentarer
Postat av: J

Kanske ska du också tänka på hur du behandlar folk? man kan inte vara otrevlig och aldrig ge något positivt alls och sen förvänta sig att andra ska behandla en väl. Tror inte att folk bara "hugger" utan någon som helst anledning, utan att du också kan vara rätt bra på att hugga och sprida en väldigt negativ stämning omkring dig. Som man behandlar andra så blir man själv behandlad.

2011-05-15 @ 20:45:13
Postat av: Pillan

Men du "J"! Vad är du för en looser som kommenterar så där! Ta du rätt på ditt eget liv istället för å lattja med andras!



2011-05-15 @ 23:58:53
URL: http://shasti.webblogg.se/
Postat av: J

Fast Petra du är faktiskt emellanåt en fruktansvärt otrevlig person. Så måpnga ggr jag anstränt mig ring, och bjudit hem och så kommer du och bara är otrevlig och klagar på oss, då är det väl klart att man blir irriterad. Du kanske inte ser det själv ens men det är inte konstigt om folk blir irriterade av din attityd dom som inte känner dig så väl vet säkert inte ens hur du kan bete dig men detta var sista gången jag skrev något hoppas du behandlar andra bättre!

2011-05-17 @ 11:28:19
Postat av: Nettan

Att hon orkar!!!



puss petra...saknar dig...Synd att hon missar din vänskap <3

2011-05-17 @ 16:45:58
Postat av: Pillan

Istället för att säga det här på bloggen säg det direkt till henne...



Nåt att ha i tankarna: är du, "J", så himla mkt bättre själv? Gör du aldrig fel? Är du sådär gör perfekt?



Nej jag tror inte det. Ditt problem ligger nog i att du försöker vara det....



Vänner accepterar man som dom är oavsett hur det ser ut hemma, vem ens partner är osv.

2011-05-17 @ 17:23:56
URL: http://shasti.webblogg.se/
Postat av: annelie

Bottnar oftast i att folk mår dåligt själva när de skriver/går på en som dom gör.

Och de närmsta vännerna accepterar en som man är, hur man har det hemma, hur man funkar i allmänhet.

Vem är jag att döma andra?

Jag kan hamna i samma läge jag en vacker dag.

Jag sorterade bort flera av mina så kallade vänner för ett tag sedan, har bara 2 kvar här på fejjan, som måste skriva elaka saker i sin blogg om vad jag bloggar om???

Du hör ju själv hur det låter!?!

Nej, umgås med de som du mår bra av, och ångest,panikångest, depressioner m.m det får alla någon gång i livet p.ga olika saker.

Var dig själv - skriv av dig....det gör ag och det viktigaste är inte hur andra uppfattar mig utan att de FÖRSTÅR mig<3

2011-05-17 @ 19:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!