ur tomma intet

Sitter som vanligt och anaylserar
mina tankar och allt omkring..
Men något jag funderar på
är det där med familj.
jag menar nu inte barnen och mannen
som man är gift med.
Utan släkten/grundfamiljen/den ingifta familjen/släkten..
Som tredje barnet på båda sidorna
så har jag aldrig varit bundis med någon av dem.
Det är liksom :dom håller ihop,
och dom håller ihop.
O så kommer jag den där söta lillasystern
i vissa ögon och i andras ögon:
den där som bara förstör allt.
Känner ni igen er,ni som är småsyskon..
Det blir mera jämnt fördelat om man är 4barn  i familjen.
Men man har alltid en bild på att äns familj
är den bästa familjen.Dom som håller
ihop i vått o torrt..
Ja så där som barn tänker..
Jag skriver inte det här
för att hänga ut någon,
tala om att du har gjort så
och så ,jag är sur.
Nä det är inte syftet med mitt inlägg.
Eller med min blogg överhuvudtaget.
Utan syftet med min blogg
är ju att ventilera mig,skriva om det som händer i min vardag,
det jag drömmer om,saker omkring oss, det vi gör.
Ja livet helt enkelt. Så mycket av det som man vill dela med sig av..
Man får liksom vara tacksam för att man är en av dem i cybervärlden
som får ta del av detta..Knepiga blogg.
Saker behöver inte ha hänt
för att jag skriver eller har tankar om det.
Till saken nu..
I mina tankar/drömmar också för den delen.
Så ska alla vara sams med varann.
Släkten ska kunna samlas kring högtider,
känna sig väl till mods,känna glädjen.
Både som vuxen,och som liten pojke/flicka,
och som mamma/mor och farförälder..
Känna glädjen,vara stolt över:
det här är min familj/släkt.
Och vi accepterar varandra som de är.
Barnen springer runt och leker med sina kusiner,
kusinbarn,sysslingar eller vad de kan vara.
De känner glädjen,och får minnen av  att ha haft
mysiga högtider tillsammans med sina nära och kära
sen när de blir äldre..
Som liten tar man livet så lätt.
alla flickor springer omkring
i rosa prinsesskläder,
och pojkarna som riddare eller som polis..
Dom ska rädda flickorna.
Springer omkring där och fläktas med varann.
Och flickorna står där och ser söta ut.
Kanske har man bara dom där högtiderna
som man samlas allihopa.
Tiden ihop då man får träffa varann.
Se hur barnen har växt osv..
Prata om vad som har hänt sist.osv..
Skratta ,vara glada..Och gå hem sen/somna glada..
Jag tycker att släkten ska hålla ihop.
Alla är vi olika.
Men man ska inte känna obehag när man
tänker på sin syster/bror/kusin osv.
Man ska känna:vad kul det är och ses. ..
Nu känner inte jag några obehag
utan jag är bara djup av mig.
Vill skriva som en berättelse.
Utan någon som helst mening.
Utan någon som helst tanke på
hur berättelsen kan sluta..
Och inga tankar om att behöva
försvara mig osv..
Bara vara petra,den som alltid har skrivit
om allt mellan himmel och jord.
Jag måste väl erkänna att min
bild av den där perfekta
sammanhållningen har förstörts lite.
Det känns inte som att vi håller
ihop med några.
Kanske några enstaka personer..
Så hur gör man då när man har egna barn.
Ska man låtsas som den där perfekta världen
finns där alla morföräldrar/farföräldrar,syskon och deras familjer
håller ihop,tycker om varandra trots äns fel och brister.
De ingifta och grundfamiljen och barnen som har kommit
in genom åren blir en enda lycklig familj.
Eller ska man ta det som det kommer.
Och bara njuta av varje sekund som man lever.
Tänk om man vore en liten pojke,
som bara tar livet som det är.
Inga problem,inga bekymmer.
Alla älskar varann,alla håller ihop.
Jag vet ju bara vad jag vill.
Det har jag nog alltid vetat.
Men huvudsaken är att man har dom man har.
Man väljer nog vilka man inte vill förlora.
Sen lär man sig alltid något nytt.
Och sånna här inlägg
brukar inte leda till något gott.
haha men det finns inget syfte i mitt inlägg.
Bara en massa ord skrivna på ett tangentbord.
En massa tankar som inte har någon betydelse.
Som min tomma hjärna ungefär.
Lika innehållslöst.
Ni får skratta,det är okej.

Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Det här inlägget väckte en hel del tankar hos mig, och hur min familj har sett ut... och ser ut... tror jag ska ta det i ett eget inlägg i min blogg, och länka tillbaka till dig och det här inlägget. Men det får nog bli imorgon, nu ska jag sova.

2010-11-09 @ 23:05:41
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!