febrigt

Min älskade lilla dotter har ju haft feber i några dar nu..
O nu har hon krupp..
Idag fick hon följa med mormor hem o sova där..
Vet inte när hon komemr hem,haha.
Det är alltid spännande o se hur länge hon stannar.
De lär mysa i massor..O nessa komemr verkligen
få koppla av i friskna till.
Sitta i soffan o mysa med popcorn o massa annat gott.
Jag kan föreställa mig hur mysigt dom har det:-)

När de åkte så gick jag upp tilövervåningen
o danne stod o bredvid mig o ville att jag skulle ta fram glass.
Javisst jag tar fram glass om en liten stund sa jag.
Sen hör jag honom:ska vi äta glass hela familjen nu?
Ja snart så..Han satte sig o kollade på bolibompa
i hans rum o det blev väldans tyst.

Så jag började med körkortsteorin..
Vänder mig om sen o ser danne sova på golvet i hans rum.
Han har sin systers krabbmjukisdjur som kudde ..
Ser väldigt gulligt ut men  lite obekvämt.
Så det blev att lägga honom i hans säng istället.
Så han får sova under spiderman täcket o ha spiderman kudden istället..

Så det var en trött kille som väntade på glass.
Så kan det bli lite då o då att han sitter o väntar
på något o så har han somnat istället..

Han vaknar så glatt sen om man skulle väcka honom
om vi skulle iväg någonstans eller så.
Men nu är klockan 19,40 så han får sova tills han vaknar..
O vi ska ju ingenstans heller så:-)

Annars så har jag gjort lite blandat ..
Mycket fixande med det praktiska när det gäller
mitt nya "jobb" som tupperware konsulent..

Sen har vi haft mamma på besök o fikat på jättegoda saffranssnäckor..
Eller om man ska kalla dem för saffransbullar(inte lussekatter)

Nu ska jag gå ner o tända lite ljus o så.
Bäst o passa på när det är en så mörk årstid..
O så ska jag mala lite kaffebönor så det blir en riktigt god kopp kaffe.
Det är säkert det blir jättegott.Mycket godare än vanligt..



Kommentarer
Postat av: Nettan

Åå va mysit dom lär ha..=) hoppas danne sover hela natten då=) kramis

2009-10-29 @ 20:42:17
Postat av: Linda

Oj, om han vaknar ikväll, har ni nog en pigg kille hela natten..hehee

Vadå? Mala kaffe? Har ni en sånn kaffe maskin??? Missa jag nått när ja var hemma hos er härom dagen..hehe

2009-10-30 @ 00:06:40
URL: http://www.metrobloggen.se/esmerallda
Postat av: petra

jo vi maler kaffe i en särskild apparat..

o danne vaknade sen efter en stund men gick o la sig sen någorlunda i tid..o går upp vid 7 lika pigg o glad som vanligt:-)

2009-10-30 @ 17:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!