långt

Det känns kul att vanessa får gå 3 timmars.

Fast det blir ju rätt nytt för hela familjen,ja för mig,o nessa mest.

Eftersom det är vi som får gå iväg dit o så¨.

O framförallt hon som ska vara där..

Men för henne är det som att börja på kyrkans eller något sånt..

Fast nu blir det på förmiddagarna o varje dag..

Fröknarna där var inte förvånad över att hon inte hade gått på dagis innan..

O de ser ju på henne hur  mycket hon klarar sig själv..

När jag var där idag o pratade om henne samtidigt som hon lekte med de stora barnen

i deras speciella lekrum..De har ett lekrum där de stora bara får vara..

Så jag var så stolt över henne,eller jag är stolt..

Den som säger att hon skulle vara hämmad  eller mindre utvecklad  på något sätt för att hon inte har gått på dagis

som alla andra barn ,de har nog aldrig träffat henne..

Hon är en sprallig o social o så himlans härlig tjej..

O hon går bra ihop med alla..

O har hon aldrig träffat dem förut ja då blir hon vän med dem..

Sen så har hon ju sina absoluta  favoriter..

Som idag på sin kusin Alfons kalas..

Hon springer ju o pussar på honom hela tiden..

O sen när morfar kommer så springer hon o ger honom en stor kram.

O sen när stora kusinen Anton kommer  så ger hon honom en stor kram..

O sen så springer hon vidare till nästa kusin o sätter sig o leker ..

O idag har hon varit så glad o sprallig..

Men jag skulle inte bli förvånad om hon kanske är lite trött imorgon..

Hon gick o la sig precis som hon skulle men hon har haft fullt upp idag..

Träffat många nya fröknar o barn..O sen varit hemma med bröderna o föräldrar

o tagit det lugnt o sen åkt vidare på kalas till kusinen..

Pappa hade alla sina 3 barn där o alla sina 8barnbarn.

Var så mysigt att allihopa sågs igen...

O syrran hade gjort en så god marrängtårta.. mums..


Danne o Alfons tycker om samma saker.

Så danne var helt överlycklig över att få leka med Alfons låda med en massa superhjältar,batman gubbar o sånt..

Danne ville ha sån där hjälm som Alfons har.hihi

Johan var inte så himlans blyg heller ,släkten brukar inte  få  titta på  honom utan att han tar bort huvudet.

Men han lekte o busade.. O åt en massa tårta..mums..hihi..

Lär vara roligt för syrran att hennes systerson på 1½år gillar det hon har bakat..

Men så har vi ju mina barn fått mina gener också..Dom generna är jag stolt över..

Fika generna..Hihi..

För den som säger att man inte ska fika är inte riktigt klok.."räcker ut tungan"


Måste bara stolt visa upp min fina fika bild från caféet i sälen..

Fika med mannen på fik  ,det är mysigt det.
Vi är nog rätt lika varann,jag älskar bakelser o han semlor.hihi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!