the past

The Past can hurt ,but theway i see it,
you can either run from it or learn from it.

Stämmer allt bra in tycker jag..
Jag tänker mycket på dåtid.
Jag tänker inte så ofta på
vad som ska hända
utan mer vad som har hänt,vad som har sagts
vad jag har gjort osv osv..
Ältandet har ju minskat ner rätt drastiskt
det senaste året nu tänker jag mest.
Kan inte säga att det är tankar som maler runt
utan det är mer en känsla.
Vad det är vet jag inte..
Är det sorg? Är det bearbetning?
Vad det gäller vet jag inte specifikt
mer att deppo känslan kommer allt mer ofta.

Det har varit mycket på jobbet,
mycket dålig stämning.
Som börjar bli bättre.
Men det är inget kul att man
jämför mig med andra.
Jag är där av andra anledningar
än de andra.
Jag är inte där pga praktik.
Jag är där under andra omständigheter.

På det sättet jag mår
kan ta tid,kan ta år..
Jag måste ha min trygghet.
Få bekräftelse att jag duger.
Få vara den jag är
men ändå inte lika hopplös.
Jag jobbar med mig själv dagligen.
Tänker varje dag hur jag kan bli bättre.
Jag har mindre ork än andra,
jag tar längre tid .
Jag har mindre motivation ..

Och framförallt jag kan inte passa tider.
Jag har aldrig kunnat passa tider,
och kommer så länge jag lever alltid
komma minst 5 minuter senare än vad jag ska..
Ser jag ner på mig själv?
Nä jag är bara så förbannat ärlig.
Hade man kunnat ta skilsmässa frånmig själv
hade jag gjort det .
Skilsmässa från mig själv
och skilsmässa från john.
Hm.. skulle bli lite väl mycket,
nog jobbigt med det sistnämnda.
Men fasen vad skönt det vore
och kunna skiljas från sig själv.
Bara bli en bättre petra.
Men jag är den jag är,
jag är där jag är ilivet.

Jag älskar mitt jobb.
Och jag vill aldrig därifrån.
Utan funkis skulle jag få börja om
med allt jag byggt upp.
Det kan jag lova er ..

//pwestermark the one and only


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!