Livskvalite


Den här sista tiden sen i somras har ju varit rätt tuff, jag har gått igenom mitt livs största förändring på bara några veckor. Och från att bara vara intresserad av en lägenhet till att skriva kontrakt på den tog ju bara några dagar.. Kanske är det för tidigt att säga något så här öppet. Vill inte såra john på något sätt. Men det har liksom varit skitjobbigt och är det också fortfarande stundtals men det har samtidigt gett mig så mycket livskvalite. Livskvalite var något som vi pratade mycket om på kursen som jag gick på i vintras. Med ett glatt o härligt gäng:-) Var snart 1år sen den kursen var men jag lär minnas den länge..länge.. Iallafall det här med livskvalite är viktigt. Kunna känna sig fri till att göra vad man vill men ändå känna sig trygg i att man har stödet bakom sig. Att man gör saker ,förändras till något som gör så att man blir starkare och mår bättre. Kunna se fram emot saker lite mera. Kunna känna att:jag klarar det här. Jag klarar att leva själv med barna. Jag duger som den jag är osv.. Sånna självklara saker för andra men saker som jag har jobbat med på sistone.. Kunna tänka på framtiden utan att få ren panik. Visst jag får ångestattacker fortfarande men det är en så extremt stor skillnad. Jag tar saker och ting som det är. Jag fastnar inte lika mycket i problem, eller saker som är bagateller som mals omkring i mitt huvud. För älta var jag väldigt bra på. Tankar och situationer som jag malde sönder i huvudet. Jag tänkte ,analyserade dygnet runt .. Nu skrattar jag väldigt lätt, jag umgås med folk på ett helt annat sätt. Oftare,lättare osv.. Inget av det här har ju med john att göra utan min egna förändring.. Att det skulle behövas till en separation för att jag skulle må så mycket bättre är egentligen förskräckligt. Men jag kan inte direkt klaga heller. Jag har det rätt bra nu som det är. Jag har kvar john,som vän.. Vi umgås när vi vill nu, vi bråkar eller ältar inte sönder varann.. Jag skulle kunna skriva hur länge som helst om detta. Men jag avslutar med ett stort Tack till dem som har hjälpt mig längs vägen.. Om ni bara visste hur mycket ni har gjot för mig. Vilken tur jag har som har er alla som bryr sig om mig. Alla jobbarkompisar som bara är sig själva och är så underbara att umgås med. Vänner sen förut som hör av sig och hör hur det är.. Släkt o bekanta som hör av sig..

KRAM PÅ ER!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!