så kan det va

När jag ändå ärigång o berättar saker som jag vill göra.
Så kan jag ju lika gärna fortsätta.
Så här är det,när man har en så jäklans dålig ekonomi
som vi har.
Och det man önskar mest av allt att få en någorlunda bra ekonomi,
få känna på hur det är att ha det som "alla andra"
Kunna göra saker,kunna åka på spontana resor,
kunna åka o träna,kunna åka och shoppa en massa,
kunna storhandla för flera tusen osv osv..
Kunna besikta bilen utan att få ont i magen för att man
vet att om den inte går igenom så kan vi inte betala.

Ja vem vill höra sånt..
Då får man inga läsare..
Och inga vänner..

Men iallafall när man har det så skralt som vi har
som får vända på varenda krona.
Så glömmer man bort sig själv
och det man vill ha i livet.
Alla har väl en dålig månad lite då o då.
Men månaden därefter så kan de flesta ändå
leva som vanligt och göra sånna där saker
som vi o en del andra bara drömmer om.
Måste väl erkänna att jag är avundsjuk på andras ekonomi.
Slippa få 0 på kontot så fort räkningarna
är betalda..(ja på ett ungefär)
O kylen/frysen ekar.
O barn som ständigt är hungriga(pojkarna)
Kunna köpa allt som man vill ha,
Kunna åka o träna.
ja vad man nu vill göra.

Min högsta dröm är att
få  in något annat än barnbidraget
på mitt konto.,.

Man blir inte bättre människa med obegränsad ekonomi,
tro mig jag har levt så..
Jag är fan uppväxt så..
Men jag föredrar ju att få in  lite iallafall
förutom barnbidraget..

Iallafall man slutar drömma,
man ställer in sig på kris.
Visst vi gör också saker,
vi åker också o gör saker.
Men inte alls på samma sätt
och lika enkelt som alla andra.
Jag måste göra saker för att överleva.
Eftersom jag enbart har familjen o kursen..
Men jag behöver något mer,
än kursen .
Den räcker inte,den tjänar jag inga pengar på.
Jag blir en starkare o bättre människa
men jag tjänar inga pengar..

Men  förutom en inkomst på allt är välkommet.
Så är min vill ha lista så här:




Jag skulle så gärna vilja ha en systemkamera,
det har jag drömt om nu i några år.
Jag älskar att fotografera.
En fotokurs vore inte helt fel heller,
då man lär sig fotografera allt på olika sätt osv..
Använda olika objekt osv..

Fixa om här hemma,få bort all nerklottrade väggar
som johan har förstört..
Få bort klottret alltså..

Kunna shoppa en massa nya kläder,
jag älskar tunikor och leggings.
Våga lite mera i klädväg.

kroppen ska vi ju inte prata om,haha.
Det är riktigt illa med den.
Men det får duga.haha.
Men trippelhakorna skulle jag ju kunna få borrt ialalfall.haha..

Gå och klippa mig
till någon snygg frisyr,
färga håret o slinga..
Det här ska jag göra så fort jag kan..



Men jag har dåligt med pengar,
jag har inte något vidare socialt liv.
Men jag har en familj som jag älskar
och som jag gör vad som helst för.
Jag älskar min man extremt mycket,
så jag spricker snart.
3 helt underbara ungar,2 av dom äter oss ur huset.
Men de är allt bra goa,så jäklans kärleksfulla alla 3.

Föräldrar som jag älskar
och som gör allt för oss..

Svärföräldrar och svägerska med familj som jag älskar.
O som jag saknar..Nettski är inte bara min svägerska ,
hon är min närmaste vän.

Många syskon som jag tycker om och bor någorlunda nära.
Massor med söta och goa syskonbarn som jag träffar alltför sällan.
Jag är både moster o faster:-)
syskonbarn för mig då är johns syskonbarn inräknade,
jag gör ingen skillnad på dem känslomässigt....

Vänner som jag tycker om och som jag vill träffa oftare och överhuvudtaget hihi..

Härliga kurskompisar..
Ett stort och fint hus med perfekta tapeter som är nerklottrade.haha
12 knasiga kaniner.
En vattensköldpadda som dansar balett..haha

Rinnande ögon som svider pga ögoninflammation(den kunde jag ju varit utanförståss)

Min älskade lilla bil,som inte har någon backspegel.

Ja listan kan göras lång..
Min man och mina barn skulle jag inte klara mig en sekund utan.

Man får vara lycklig för det man har.
Allt annat ordnar sg med tiden.Hoppas jag.




Kommentarer
Postat av: Linda (syster)

Hej..läste lite här när du ändå la ut en länk på fb... Kanske inte är nån tröst, men tror inte det är många som kan göra allt det där, förutom dom med två heltidslöner och billigt boende.. Ni hittar ju ofta på roliga saker tex lek å bus land å sånt, ni äger ett hus, ni har många husdjur, äger en bil.. Allt d där skulle jag bara kunna drömma om kan jag säga, ändå har jag en lön som kommer in på kontot varje månad... Kram!!

2011-03-06 @ 23:34:05
Postat av: Linda Andersson

Tro mig, jag vet precis hur ni har det!!! Vi har det på precis samma sätt :(.

2011-03-07 @ 08:11:38
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: kristin

vi har också kass ekonomi, men man kan göra saker som inte kostar också. Vi lägger pengar på god mat och bjuder hem vänner på helgerna. Ärver kläder till barnen o köper på rea. Ja och får hjälp av föräldrar så klart när det krisar ordentligt.



Jag förstår hur du känner, men det är bara att ta tag i problemen och göra det bästa av det. Och be om hjälp.



Kram...jag vill fortfarande att vi ska ses o lära känna varandra Petra. Bara så att du vet det.

2011-03-07 @ 10:57:36
URL: http://kitin.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!