tänkare

Jag önskar att jag kunde vara såpast stark i mig själv
så jag slapp må dåligt o tänka på saker som hänt för flera timmar sen..
Jag bytte leksaker som jag hade köpt till nessa som hon inte ville ha på en loppis...
o försäljaren blir skitsur..o ifrågasätter mig varför jag köpte sakerna.osv..
Men om inte min dotter blir glad för sakerna varför ska hon då få dom.
Man ska ju kunna visa uppskattning annars är det ju ingen ide.
O nessa gick med på att lämna tillbaka allt.
Hon ville ha barbien bara.inte den där klänningen som hon blev tvingad att ha/få..
jag förstår att man vill sälja.
men när försäljaren säger: hatten tillhör klänningen(barbiekläder)
o jag säger:vad kostar den då?
då säger hon:
ja du får allting för 500 kr.
vaaa säger jag.helt förvånat.

-mitt sista bud är 400 kr..

jag ville ju inte ha allt.jag frågar ju liksom bara om vad en barbie kläning kostar när vi ska köpa barbien.
o hon kläcker ur sig om 500 o ett sista bud.
hon hade sagt tidigare att hon skulle göra ett paket pris av sakerna.
men när jag hade köpt sakerna o gick förbi så hörde jag att hon sålde andra barbien för 50kr.
o för mig sa ohn inget pris,bara en  lapp:
lägg ett bud..
så det betyder att den där lilla klänningen med hatten kostade 25 kr..en barbieklänning o en hatt till barbie för 25kr.. något som nessa inte äns ville ha..
O att hon blev så sur på mig för att jag ville lämna tillbaka allt.
Jag känner mig bortgjord,kränkt.
folk som blängde,de hörde ju att hon vart sur för att jag ville lämna tillbaka.
hon kunde ju ha frågat:vad blev fel..ska vi lägga ut det som hon inte vill ha..
så får ni tillbaka lite av pengarna för det ni lämnar tillbaka.
ja något som liknar förståelse..hon had eju inte äns frågat nessa om hon ville ha allt.


men däremot kom det fram en tant o sa att  hon förstod mig.
att jag inte behövde vara ledsen över den sura försäljaren..
så förutom det så var det jättetrevlig på loppisen.
men betala 75 kr för en barbie o tillbehör som försäljaren har bestämt att vi ska köpa.
O en saker som nessa inte äns vill ha.kändes inte rätt.
jag trodde nessa skulle bli glad för att hon fick barbin ..men hon vart ju sur ..
så jag anser inte att det var så hemskt att jag lämnade tillbaka det.
inget jag vill göra om,o jag hade helst av allt att nessa hade kommit hem med sakerna.
men varför ska jag behöva ha en sur dotter som är missnöjd
när vi kan lämna tillbaka allt o nessa lär sig något av det.
att man kan säga ifrån på engång..

försäljaren föröskte ju pracka på med en massa barbie kläder.
nessa kollade ju inte äns på sakerna som hon tog fram..
hon ville bara ha barbien..

för mig när det blir så här så sätter det sig så djupt inom mig.
o jag mår dåligt av det.
vrider o vänder o försöker komma på en förklaring varför hon vart sur(säljaren)

men jag håller på att bli starkare inom mig själv.
men idag var jag redan känslig på morgonen o när något då händer
så sitter det kvar..

jag är så glad över att min dotter inte ältar i att jag lämnade tillbaka sakerna.
hon sa till mig innan hon la sig att:jag vill hellre att du har pengarna mamma.
så hon är ju nöjd.
är ju inte direkt sista gången hon får en barbie.det vet hon ju.
o hon har ju så det räcker egentligen..

det jag ville få sagt är att ibland spelar det ingen roll vad man än gör.
någon blir alltid sur ändå..
men i våran familj där lär vi våra barn att man inte kan få allt de vill ha.
o att om de blir sura när de får saker så får de inget..

Kommentarer
Postat av: Pillan

Tycker det var starkt gjort av dig som lämnade tillbaka sakerna. Man är ju inte gjord av pengar å när man står på loppis som säljare får man faktiskt vara glad om nån köper av en överhuvudtaget. En sån sur person får nog inte många fler kunder...



Stå på dig Petra.

2011-03-13 @ 22:09:58
URL: http://shasti.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!