Måndag igen

S¨var det måndag igen.
O idag var det jag som skulle försöka komma i tid
samtidigt som jag skulle lämna vanessa
båda börjar 9 o alla vet väl
redan vid det här laget att
hon kan vara lite långsam ibland....
Men det  gick ju över förväntan..

Förutom att min älskade dotter
började gråta när jag släppte av henne
på parkeringen ,
usch jag får sånt dåligt samvete
över att jag faktiskt inte hinner
gosa med henne en stund
så hon hinner lugna ner sig,
o bli glad igen innan vi säger hejdå.
O hon springer in till klassrummet o jag åker.
Nu fick hon gå in med tårar i ögonen,
usch..,Men jag måste tänka som så
att jag har faktiskt varit hemma mamma
sen hon föddes så att jag
nu har en tid att passa när jag lämnar henne
är inte hela världen..
Men det gör fortfarande ont i mamma hjärtat.

Jag kom precis i tid
så jag missade ingenting av dagens aktivitet på kursen..
Nu ska jag snart hämta vanessa och
då ska jag kolla med henne hur dagen har varit.
Om hon var ledsen länge efteråt eller om hon vart glad
när hon kom in till korridoren o mötte
sin fröken o hennes kompisar..

Nu måste jag gå ner
danne sitter osurar
pga att  det inte går så
bra när han spelar sitt nintendo ds spel..
Är väl inte hela världen kan man ju tycka..
Men för honom är det allt..









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!